List of all articles

Mistrzowskie reklamacje zimowych podróży

Śnieg i mróz zdecydowanie sprzyjają zagranicznym wyjazdom. Duże znaczenie podczas zimowych podróży ma rosnąca popularność skoków narciarskich oraz zbliżające się Mistrzostwa Świata w Lahti. Liczne sukcesy polskiej reprezentacji wpływają na wzrost zainteresowania turystyką sportową. Z jakimi problemami może się zderzyć kibic konsument oraz jak reklamować ferie zimowe, przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK).

Read more »

Festiwalowy ból głowy

Przed nami trwające trzy miesiące wielkie święto muzyki. Już niebawem Europę zaleje wakacyjna fala festiwali. Zawyżona cena biletu, brak jego dostawy, niezgodność z umową – oto niektóre z problemów, na jakie skarżą się konsumenci do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Read more »

Rent a car with a collision

A Polish consumer spent her holidays in Spain. Before leaving Poland she had rented a car through the website of the British broker. The consumer also decided to purchase additional “full protection” insurance. During her holidays she had collided with the other vehicle due to another driver’s fault. Despite the fact she had bought car insurance, Spanish car rental company requested from her to cover the repair costs of 1000 EUR.

Read more »

Zagubiony bagaż – Komisja Europejska zmieni przepisy o odpowiedzialności przewoźników

Dochodzenie prowadzone przez Komisję Europejską od marca tego roku pokazuje, że linie lotnicze w Europie gubią co 64. bagaż. W okresie od stycznia do października 2008 roku aż 4,6 miliona bagaży dotarło do swoich właścicieli z opóźnieniem. Celem dochodzenia Komisji jest określenie skali problemu, a w rezultacie znalezienie rozwiązania poprzez zmianę przepisów o odpowiedzialności przewoźników.

Read more »

Ochrona konsumentów – nowym europejskim programem studiów magisterskich już od września 2009.

Bruksela 19 listopada 2008 – Europejska komisarz ds. ochrony konsumentów Meglena Kunewa uroczyście zainicjowała pierwszy europejski program studiów magisterskich z dziedziny ochrony konsumentów. Inicjatywa będzie wspierana przez unijne władze oraz oferowana na uczelniach w 13 miastach dziewięciu państw członkowskich: Niemczech, Francji, Hiszpanii, Belgii, Danii, Holandii, Polsce, Rumunii i Wielkiej Brytanii.

Read more »

Brytyjka nowym komisarzem unijnym ds. handlu

Brytyjka Catherine Ashton została mianowana nowym komisarzem europejskim ds. handlu. Kandydatura Ashton została zatwierdzona przez Radę Unii Europejskiej. Ashton zastąpiła na tym stanowisku Petera Mandelsona, który składając rezygnację z wyż.wym. funkcji, przyjął stanowisko ministra ds. biznesu i przedsiębiorstw w brytyjskim rządzie. Swą decyzję były komisarz tłumaczył faktem, iż „brytyjska gospodarka, jak wszystkie inne, stanęła w obliczu ogromnych wyzwań”.

Read more »

Konsumenci: usunięcie nieprawidłowości na 50 % stron internetowych wprowadzających w błąd

Komisarz ds. ochrony konsumentów UE Meglena Kunewa opublikowała dziś sprawozdanie śródokresowe dotyczące przeprowadzonego na obszarze całej UE dochodzenia dotyczącego egzekwowania praw konsumentów w przypadku reklam wprowadzających w błąd oraz nieuczciwych praktyk stosowanych w internetowej sprzedaży biletów lotniczych. Ze sprawozdania wynika, że linie lotnicze mają „poważne, uporczywe problemy związane z ochroną konsumentów”. W ciągu siedmiu ostatnich miesięcy trzeba było podjąć działania w zakresie egzekwowania praw konsumentów przeciwko jednej trzeciej badanych stron internetowych (137 stron z 386 sprawdzonych początkowo przez 13 państw członkowskich składających sprawozdania), w wyniku stwierdzonych przypadków łamania wspólnotowego prawa ochrony konsumentów. W tym czasie usunięto nieprawidłowości na ponad połowie tych stron.

Read more »

Słuchajmy dzieci: one wiedzą, co zrobić aby Internet był bezpieczniejszy!

100 organizacji w ponad 50 krajach obchodziło 12 lutego Dzień Bezpiecznego Internetu. Komisja Europejska zorganizowała w Brukseli pierwsze ogólnoeuropejskie forum młodzieży poświęcone bezpiecznemu Internetowi z udziałem Megleny Kunevy, unijnej komisarz ds. ochrony konsumentów. Jego celem była intensyfikacja dialogu między dziećmi a decydentami dotyczącego kwestii bezpiecznego Internetu oraz upowszechnianie informacji o najskuteczniejszych sposobach ochrony nieletnich w sieci. Dzień Bezpiecznego Internetu został organizowany pod patronatem Viviane Reding, komisarz ds. społeczeństwa informacyjnego i mediów.

Read more »

Tanio, szybko i skutecznie

Przedsiębiorca nie uwzględnił reklamacji, a tobie brakuje czasu na długotrwały i kosztowny proces? Lekarstwem może być polubowny sąd konsumencki. Problem w tym, że aż trzy czwarte z nas nigdy nie słyszało o tej możliwości dochodzenia swoich praw. O tym, że można taniej i szybciej, a wyrok ma moc równą rozstrzygnięciu sądu powszechnego – informują Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcja Handlowa i Europejskie Centrum Konsumenckie.

Read more »
Skip to content