Cykl porad na Euro 2016 – cz.1 Odsprzedaż biletów
Odsprzedaż biletów na Euro 2016 Udając się na EURO 2016 warto być wyposażonym nie tylko w wiedze o futbolu i
Odsprzedaż biletów na Euro 2016 Udając się na EURO 2016 warto być wyposażonym nie tylko w wiedze o futbolu i
While there are strong rules in place in the EU to protect consumers, in practice consumers sometimes encounter problems getting redress when their rights are violated, particularly cross border.
Konsumentów korzystających z usług linii lotniczych SkyEurope informujemy, że w dniu 17 lipca I Sąd Rejonowy w Bratysławie ogłosił decyzję, w której zaakceptował finansową reorganizację przewoźnika – SkyEurope a.s.
W ubiegłym tygodniu Komisja Europejska opublikowała sprawozdanie podsumowujące akcję zwalczania nieuczciwych praktyk stosowanych przez linie lotnicze sprzedające bilety w Internecie. Zaprezentowane dane wskazują na znaczącą poprawę w zakresie poszanowania przepisów o ochronie konsumenta.
W dobie kryzysu finansowego konsumenci są ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji o zakupie wybranego produktu czy skorzystaniu z określonych usług. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej, kupujących towary i usługi w całej Unii Europejskiej chronią przepisy prawa konsumenckiego. Warto o tym pamiętać nie tylko w Światowym Dniu Konsumenta, który przypada 15 marca, ale przez cały rok.
Polski rząd przyjął 16 września br. projekt ustawy o bateriach i akumulatorach, który dostosowuje polskie prawo do przepisów unijnych.
Na mocy dyrektywy państwa członkowskie muszą wyznaczyć minimalne wielkości zbiórki i recyklingu. Wskaźnik poziomu zbiórki określany jest na podstawie średniej rocznej sprzedaży w latach poprzednich, tak aby można było określić porównywalne cele dla wszystkich krajów UE, proporcjonalnie do krajowego poziomu zużycia baterii.
Z okazji Europejskiego Dnia Konsumenta przygotowaliśmy DZIEN OTWARTY ! 14 marca, piątek, w godz. 10.30 – 15.00 w Punkcie Informacyjnym
Portal Health-EU rozpoczął publikowanie wielojęzycznego biuletynu w formie elektronicznej, którego celem jest informowanie europejskich obywateli o tym, co dzieje się w dziedzinie zdrowia na europejskim i międzynarodowym poziomie. „W 2006 roku wprowadziliśmy portal Publicznej Służby Zdrowia by dostarczyć istotnych i przyjaznych dla użytkownika informacji o zdrowiu obywateli. Biuletyn Health-EU pozwoli czytelnikom otrzymywać najświeższe komunikaty dotyczące zdrowia we wszystkich europejskich językach” zauważa w inauguracyjnym wydaniu biuletynu Komisarz Markos Kyprianou.
Health-EU – europejski portal poświęcony zdrowiu, obejmujący olbrzymi zakres zagadnień ze zdrowiem związanych – jest odtąd dostępny w 20 europejskich językach na stronie internetowej http://health.europa.eu. Portal ten uruchomiony został w maju 2006 przez Zarząd Generalny Komisji Europejskiej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów; służyć ma Europejczykom, chcącym zorientować się w szerokim spektrum zagadnień zdrowotnych zarówno w ich ojczystym kraju, jak i innych krajach europejskich. Heath-EU jest adresowany zarówno do wszystkich osób po prostu zainteresowanych zdrowiem, jak również do specjalistów ds. ochrony zdrowia, naukowców czy polityków. Początkowo dostępny jedynie w języku angielskim, obecnie już w 20 oficjalnych europejskich językach: czeskim, duńskim, holenderskim, angielskim, estońskim, fińskim, francuskim, niemieckim, greckim, węgierskim, włoskim, litewskim, maltańskim, polskim, portugalskim, słowackim, słoweńskim, hiszpańskim i szwedzkim.
W związku z zagrożeniem terrorystycznym na wszystkich lotniskach w Wielkiej Brytanii zostały podjęte dodatkowe środki ostrożności. » Czytaj więcej
„P2P to jak kradzież CD ze sklepu!”, „Musimy chronić artystów, którzy są okradani przez konsumentów w Internecie” – wielkie koncerny filmowe i muzyczne regularnie głoszą w mediach tego typu hasła, tworząc obraz konsumentów jako przestępców.
Konsumentom polskim potrzebna jest praca nad czytelnym systemem instytucji pozasądowych, rozwiązujących problemy między przedsiębiorcą a konsumentem sprawnie i tanio. Pozasądowe rozstrzyganie sporów jest nieocenionym instrumentem wykorzystywanym z powodzeniem już dzisiaj. Przykładem dobrych praktyk są działania Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, Komisji Etyki Reklamy czy mediacje wojewódzkich inspektoratów handlowej. To podstawowe konkluzje debaty, która została zorganizowana przez Europejskie Centrum Konsumenckie przy wsparciu Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 19 listopada br.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.