List of all articles

Pasażerowie z Polski coraz częściej egzekwują swoje prawa

Liczba osób podróżujących droga lotniczą stale wzrasta, dlatego problemy pasażerów stanowią największą grupę spraw adresowanych do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) – tylko w 2015 roku przyjęto ponad 7 tys. skarg. Polskie centrum znajduje się w ścisłej czołówce.

Read more »

Co Brexit oznacza dla konsumentów?

Problemy transgraniczne konsumentów, z którymi ma do czynienia Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce są rozwiązywane wspólnie z centrum partnerskim należącym do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). W przypadku przedsiębiorcy mającego siedzibę w Wielkiej Brytanii, to Europejskie Centrum Konsumenckie w tym kraju się z nim kontaktuje. Dzięki temu omijana jest bariera językowa, czy kulturowa. W obecnej sytuacji przyszłość ECK w Wielkiej Brytanii jest niepewna.

Jak ważnym dla Polski rynkiem jest Wielka Brytania pokazują statystyki.

Read more »

Świąteczny webinar dla konsumentów

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) serdecznie zaprasza 30 listopada 2017 r. (czwartek) o godz. 17.30 na wykład internetowy dla konsumentów pt.: Niekoniecznie gwiazdka z nieba – poradnik świętującego konsumenta.

Read more »

Upadłość Centralwings

9 czerwca 2009 roku została ogłoszona upadłość linii CENTRALWINGS (formalna nazwa – Nowy Przewoźnik Sp. z o.o.). Mocą postanowienia Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie Wydział X Gospodarczy (Sygn. Akt X GU 190/09) w  ciągu 3 miesięcy od publikacji ogłoszenia o upadłości (w Monitorze Sądowym i Gospodarczym) poszkodowani będą mogli zgłaszać swoje wierzytelności względem linii lotniczych.

Read more »

Co dalej z rozporządzeniem GVO?

W maju 2010 roku wygasa rozporządzenie GVO (BER 1400/2002), które wprowadziło sprzyjające konkurencji rozwiązania prawne regulujące rynek dystrybucji i serwisowania samochodów. Po wygaśnięciu rozporządzenia obowiązywać będą regulacje zawarte w przepisach Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską (art. 81 i 82 Traktatu), które nie tylko mogą być niewystarczające ze względu na zbyt ogólny charakter, ale mogą mieć negatywne skutki społeczno-gospodarcze.

Read more »

Międzynarodowy Tydzień Bezpieczeństwa Produktu 2008 rozpocznie się już w najbliższy Poniedziałek.

W dniach 17- 21 Listopada 2008 r. Komisja Europejska stanie się gospodarzem Międzynarodowego Tygodnia Bezpieczeństwa Produktu. Szereg zaplanowanych w tym czasie zdarzeń skupi wielu specjalistów ds. bezpieczeństwa produktu niespożywczego. Eksperci reprezentować będą zarówno organizacje konsumenckie, biznesowe, jak i te zajmujące się kontrolą bezpieczeństwa oraz testami laboratoryjnymi.

Read more »

Wyniki konkursu

Jury w składzie: Pan Marek Niechciał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Pani Małgorzata Niepokulczycka Prezes Federacji Konsumentów, Pani Aleksandra Olczak Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Pani Karolina Świetlik z Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej oraz Pani Magdalena Kłodecka z redakcji Gazety Wyborczej dokonało wyboru najlepszej kampanii promującej prawa konsumenta w 2007 r. Została nią kampania Europejskiego Centrum Konsumenckiego pod tytułem „Konsument po wakacjach”. Jury uzasadniło swój wybór podkreślając innowacyjność kampanii i aktualność tematu.

Read more »

Polscy operatorzy komórkowi obniżą ceny roamingu

Polscy operatorzy telefonii komórkowej dostosują się do nowych, niższych opłat roamingowych – wynika z informacji zebranych przez PAP. Polacy przebywający za granicą powinni zapłacia o 60-70 proc. mniej za połączenia komórkowe, kiedy zmiany wejdą w życie.

Read more »
Skip to content