Według ogłoszonych przez Meglenę Kunevę rezultatów ankiet z terenu krajów UE, obroty uzyskane z handlu granicznego utrzymują się na stałym, nierosnącym poziomie. Liczba klientów robiących zakupy w strefach przygranicznych pozostała niezmienna od 2006 r. Pomimo, iż takie zakupy wydają się być dla konsumenta bardzo pewne, niewielu sprzedawców wydaje się je oferować. Obecnie około 75 % sprzedawców zaopatruje jedynie rynek krajowy, raport wykazuje jednak, iż gdyby przepisy były bardziej harmonijne, ponad połowa handlowców byłaby zainteresowana podjęciem handlu transgranicznego.

Jak mówi Komisarz Kuneva, remedium dla tego problemu jest zapewnienie skutecznej ochrony konsumenckiej w przypadku handlu transgranicznego oraz zaakcentowanie faktu, iż zarówno praktyczne, jak i prawne ramy handlowe mają ułatwiać nie komplikować wymianę.

Omawiane raporty opublikowano na podstawie ankiet ‘Eurobarometer’, do których dane zebrano w okresie Luty-Marzec 2008. W badaniach udział wzieło około 26 000 konsumentów oraz 7200 klientów biznesowych z 27 krajów UE oraz Norwegii.

 

Więcej informacjihttp://ec.europa.eu/consumers/strategy/facts_en.htm

http://ec.europa.eu/consumers/strategy/facts_eurobar_en.htm

Według ogłoszonych przez Meglenę Kunevę rezultatów ankiet z terenu krajów UE, obroty uzyskane z handlu granicznego utrzymują się na stałym, nierosnącym poziomie. Liczba klientów robiących zakupy w strefach przygranicznych pozostała niezmienna od 2006 r. Pomimo, iż takie zakupy wydają się być dla konsumenta bardzo pewne, niewielu sprzedawców wydaje się je oferować. Obecnie około 75 % sprzedawców zaopatruje jedynie rynek krajowy, raport wykazuje jednak, iż gdyby przepisy były bardziej harmonijne, ponad połowa handlowców byłaby zainteresowana podjęciem handlu transgranicznego.

Jak mówi Komisarz Kuneva, remedium dla tego problemu jest zapewnienie skutecznej ochrony konsumenckiej w przypadku handlu transgranicznego oraz zaakcentowanie faktu, iż zarówno praktyczne, jak i prawne ramy handlowe mają ułatwiać nie komplikować wymianę.

Omawiane raporty opublikowano na podstawie ankiet ‘Eurobarometer’, do których dane zebrano w okresie Luty-Marzec 2008. W badaniach udział wzieło około 26 000 konsumentów oraz 7200 klientów biznesowych z 27 krajów UE oraz Norwegii.

 

Więcej informacjihttp://ec.europa.eu/consumers/strategy/facts_en.htm

http://ec.europa.eu/consumers/strategy/facts_eurobar_en.htm

Skip to content