List of all articles

Dzień Pasażera: porady, które warto zabrać na pokład

Jakie prawa ma pasażer, gdy lot będzie opóźniony a przewoźnik zagubi bagaż? Kiedy linie lotnicze wypłacą odszkodowanie za odwołany lot? Na te i wiele innych pytań odpowiadali eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich w ramach wspólnej akcji „Dzień Pasażera”, która odbywała się 7 lipca 2011 r. jednocześnie w 23 krajach Europy. Akcja trwała także w Polsce – pasażerowie mogli uzyskać bezpłatne porady na warszawskim Lotnisku Chopina i w porcie lotniczym Kraków-Balice.

Zobacz wywiad na zetnews.pl
dzień pasażera

 

Read more »

Samochody

Kłopoty z zakupionym autem, a może niejasne warunki wynajmu? –sprawdź, jak sobie radzić z nieuczciwym dilerem

Read more »

Już w sobotę Targi Wiedzy Konsumenckiej

Jak wycofać się z niekorzystnej na umowy? Na jakie zapisy trzeba uważać? Na te pytania odpowiedzą w najbliższą sobotę, 17 marca, w Centrum Handlowym Wola Park eksperci z organizacji zajmujących się ochroną konsumentów w Polsce, m.in. Europejskie Centrum Konsumenckie.

Read more »

Aplikacja na smartfony o prawach podróżujących

Zagubiony bagaż lub opóźniony lot? Od teraz każdy pasażer może natychmiast sprawdzić, jakie prawa mu przysługują za pomocą telefonu komórkowego. Przy okazji akcji „Dzień Pasażera” organizowanej dziś przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, Komisja Europejska udostępniła aplikację na smartfony, która obejmuje przewozy lotnicze i kolejowe (do pobrania na czterech mobilnych platformach: Apple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry oraz Microsoft Windows Phone 7).

Read more »

O czym warto pamiętać, kupując (prezent) w internecie

Przed świętami, lecz i nie tylko, często wędrujemy w poszukiwaniu prezentu nie tylko alejkami centrów handlowych, lecz także tymi internetowymi. Jak znaleźć dobrą drogę do sprzedawcy, tak by nie musieć z niej zawracać, szczególnie gdy ten ostatni znajduje się za granicą. Okazuje się, że tak przed każdą podróżą, jak i do wyprawy po zakupy, podstawą sukcesu jest odpowiednie przygotowanie. Także w odniesieniu do transakcji transgranicznych dokonywanych na terenie Unii Europejskiej, Islandii i Norwegii.

Read more »

Wyższe kwoty zabezpieczeń finansowych na wypadek upadłości organizatorów turystyki

Weszły w życie dwa rozporządzenia Ministra Finansów – w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia na rzecz klientów oraz w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej (Dz.U. z 29 kwietnia, poz. 510 i 511). Zgodnie z nowymi przepisami przedsiębiorca, który zechce wejść na rynek i wysłać turystów za granicę, będzie musiał zagwarantować zabezpieczenie na poziomie 250 tys. euro (dotychczas było to 67 tys. euro).

Read more »

Prawa konsumentów w internecie a e-przedsiębiorcy

W dniu 24 marca w Krakowie odbyło się spotkanie pt.: „Consumers rights online” z Unijnym Komisarzem ds. polityki konsumenckiej Nevenem Mimicą zorganizowane przez Europosłankę Różę Thun wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim, Izbą Gospodarki Elektronicznej e-Commerce – Polska oraz Trusted Shops. Spotkanie było doskonałą okazją do poznania obecnych działań i planów KE dot. praw konsumentów w internecie.

Read more »

ECK zaprasza na „Dzień Podróżującego Konsumenta”

27 czerwca (najbliższy piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja ECK „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.

Read more »

Czasami gra się nie opłaca

Holenderski konsument chciał dokonać zakupu gry internetowej na stronie polskiego sprzedawcy. W tym celu założył konto na portalu przedsiębiorcy, wpłacił na nie pieniądze i zamówił grę. Sprzedawca nie dostarczył jednak zamówionego towaru, ale na skutek reklamacji konsumenta obiecał zwrócić pieniądze. Mijały tygodnie a konsument nie otrzymał zwrotu.

Read more »
Skip to content