List of all articles

Prawa konsumentów w internecie a e-przedsiębiorcy

W dniu 24 marca w Krakowie odbyło się spotkanie pt.: „Consumers rights online” z Unijnym Komisarzem ds. polityki konsumenckiej Nevenem Mimicą zorganizowane przez Europosłankę Różę Thun wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim, Izbą Gospodarki Elektronicznej e-Commerce – Polska oraz Trusted Shops. Spotkanie było doskonałą okazją do poznania obecnych działań i planów KE dot. praw konsumentów w internecie.

Read more »

ECK zaprasza na „Dzień Podróżującego Konsumenta”

27 czerwca (najbliższy piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja ECK „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.

Read more »

Czasami gra się nie opłaca

Holenderski konsument chciał dokonać zakupu gry internetowej na stronie polskiego sprzedawcy. W tym celu założył konto na portalu przedsiębiorcy, wpłacił na nie pieniądze i zamówił grę. Sprzedawca nie dostarczył jednak zamówionego towaru, ale na skutek reklamacji konsumenta obiecał zwrócić pieniądze. Mijały tygodnie a konsument nie otrzymał zwrotu.

Read more »

Słowacki konsument – polska instrukcja obsługi

Konsument ze Słowacji zakupił przez internet w polskim sklepie internetowym aparat fotograficzny. Wraz ze sprzętem sprzedawca przekazał mu instrukcję obsługi w języku polskim. Konsument zażądał dostarczenia mu instrukcji w języku słowackim – zgodnie z przepisami słowackiego prawa konsumenckiego. Sprzedawca skierował swojego klienta na stronę internetową producenta, gdzie instrukcja znajdowała się w formie elektronicznej. Dokument zawierał około 200 stron, zatem jego wydrukowanie nakładałoby na konsumenta dodatkowy wydatek. W tej sytuacji klient polskiego sklepu złożył skargę do sieci ECC-Net.

Read more »

Konferencja ECK – sekretariat nieczynny do godz.11.00

W związku z organizowaną przez Europejskie Centrum Konsumenckie konferencją: „Prawo a obsługa klienta  w sklepie internetowym” informujemy, że w dniu 2 października br. sekretariat ECK będzie nieczynny do godziny 11:00. Wszelkie zapytania i skargi prosimy kierować na adres
e-mailowy info@konsument.gov.pl, bądź przesłać za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie. Przepraszamy za utrudnienia.

Read more »

Co każdy kibic wiedzieć powinien – wykład ECK

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na specjalną edycję wykładu dla konsumentów.: Nie samym futbolem konsument żyje – praktyczny poradnik dla wyjeżdzających na Euro 2016 we Francji. Spotkanie odbędzie się 19 maja (czwartek) o godz. 17.00.

Read more »

Uwolniony rynek energii

Poczynając od 1 lipca 2007 roku detaliczne rynki gazu i elektryczności we całej Unii Europejskiej zostały w pełni otwarte. Każdy obywatel Unii Europejskiej ma prawo wyboru rodzaju energii, na przykład „zielonej” elektryczności, jak również własnego dostawcy energii. Mimo, że wiele państw członkowskich otworzyło rynki energii dla konkurencji już jakiś czas temu, otwarcie rynków w całej Unii przyczynia się do zwiększenia możliwości wyboru i poprawienia jakości usług oferowanych klientom, którzy są zachęcani do zmiany dostawcy, pod warunkiem, że taka zmiana byłaby dla nich korzystna.

Read more »
Skip to content