Polski miłośnik sportów zimowych kupił w czeskim sklepie spodnie narciarskie. Po prawie 2 latach (około kilkunastu dniach użytkowania) zauważył, że zamek w spodniach się odpruł. Klient wysłał reklamację spodni. Sprzedawca uznał jednak uszkodzenie za mechaniczne, przerzucając tym samym winę na konsumenta.
Sprawa trafiła do ECC-Net. ECK Polska zapoznało się z odpowiedzią na reklamacje spodni i we współpracy z ECK Czechy skontaktowało się ze sklepem. Sprzedawca po pierwszym kontakcie odrzucił sprawę ze względu na ciężar dowodowy. Zgodnie z polskim prawem, jeżeli wada ujawniła się po roku, to klient musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu.
Za radą ECK Polska konsument zlecił więc ekspertyzę. Zdaniem rzeczoznawcy suwak odpruł się, bo był wszyty zbyt płytko. Konsumentowi udało się uzyskać zwrot 648 PLN za wadliwe spodnie narciarskie oraz 86 PLN za koszty profesjonalnej opinii.
Masz problem z przedsiębiorcą z innego kraju UE, wyślij skargę do ECK: https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/