Przykładowe sprawy

Reklamacja Porsche

Polski konsument kupił w niemieckim salonie używany samochód marki Porsche za 93 000 EUR. Po powrocie do domu udał się do krajowego oddziału, aby przedłużyć gwarancję. Polski salon odmówił mu jednak tłumacząc, że samochód posiada nieoryginalne felgi. Konsument zlecił ekspertyzę, która wykazała m.in., że: kolor felg odbiega od oryginału. Wewnątrz znajdował się napis, którego nie powinno być, a oznaczony na feldze producent, nie jest kontraktorem Porsche.

Konsument wysłał niemieckiemu sprzedawcy reklamację. Posiadał zdjęcia, które wykonał w niemieckim salonie, dzięki którym mógł udowodnić, że opuścił go z wadliwymi felgami. Przedsiębiorca odrzucił jednak reklamację twierdząc, że ze zdjęć nie wynika, czy to był jego samochód.

Konsument skontaktował się z ECK Polska, które przekazało sprawę do ECK Niemcy. Dzięki współpracy ECC-Net sprzedawca zaoferował wybór pomiędzy rekompensatą wysokości 4000 euro lub dostarczeniem 4 oryginalnych felg. Konsument wybrał drugie rozwiązanie.

· 20 lutego 2020 · 12:53