Subskrypcja konta – portale randkowe
Portale randkowe zachęcają do zakupu członkostwa łudząc klientów atrakcyjnymi cenami – uwaga reklamy najczęściej dotyczą tylko miesiąca! Po tym czasie jeżeli nie wypowiesz umowy, zostanie ona przedłużana na kolejny miesiąc lub 3 miesiące. Wówczas z karty płatniczej konsumenta zostaje już pobrana standardowa opłata ok. 200 zł lub 300 zł. Umowa może zostać przedłużona nawet na 6 miesięcy. Wszystkie warianty uzależnione są od wybranego abonamentu – zwróć na to uwagę.
Czy portale randkowe informują i jak?
Warto podkreślić, że serwisy randkowe w większości wypadków informują konsumentów o przedłużeniu konta, często nawet w kilku widocznych miejscach:
- Przy podawaniu numeru karty kredytowej
- W potwierdzeniu założenia konta
- W regulaminie (czasami nawet w pierwszym zdaniu)
Dodatkowo niektóre portale w regulaminie oświadczają, że informują swoich klientów o przedłużeniu umowy mailowo, na krótko przed terminem wypowiedzenia. Z informacji otrzymanych od konsumentów wynika, że w tytuł maila z powiadomieniem zawiera inną informację, a sam komunikat znajduje się w ostatnim zdaniu wiadomości.
Jak wygląda płatność na portalu randkowym?
W sytuacji wprowadzenia do systemu karty płatniczej lub kredytowej, system pobiera opłatę automatycznie. Jeżeli natomiast opłaciliśmy pierwsze członkostwo za pomocą przelewu bankowego lub na karcie nie posiadamy wystarczających środków, portal wysyła mailowe powiadomienie o obowiązku uregulowania płatności. Brak wpłaty skutkuje przekazaniem zadłużenia firmie windykacyjnej. Konsumenci wskazują, że wówczas kwoty do zapłaty są znacznie wyższe – mogą wahać się w granicach nawet 600 zł.
Wypowiedzenie umowy w portalu randkowym
Jeżeli chcesz uniknąć automatycznego przedłużenia konta wypowiedz umowę w terminie!
Zgodnie z regulaminem wielu portali randkowych pisemne wypowiedzenie należy wysłać do 14 dni przed zakończeniem bieżącej umowy. Problemem może okazać się sposób rozwiązania umowy. Często bowiem okazuje się, że serwisy randkowe wymagają odręcznego podpisu posiadacza konta (można przesłać skan lub zdjęcie) oraz dostarczenia szczegółowych danych (login/ e-mail).
Odstąpienie od umowy subskrypcji konta
Jeżeli umowa zawierana jest poza lokalem przedsiębiorcy, konsument ma prawo odstąpić od niej w ciągu 14 dni. Wyjątkiem jest sytuacja, w której klient skorzystał już
z zakupionej usługi, czyli np. założył konto i sprawdził profile innych użytkowników bądź wymienił się z nimi wiadomościami. Wówczas ustawowe prawo do rozmyślenia się
i rezygnacji nie obowiązuje.
Bezpłatna pomoc
Pomocy i porad w zakresie przedsiębiorców zarejestrowanych w innym kraju UE, udziela Europejskie Centrum Konsumenckie.