Pan Karol zamówił posiłek z dowozem za pośrednictwem znanej aplikacji dostarczającej jedzenie, której siedziba mieści się w Holandii. Płatność uiścił podczas zamawiania. Jedzenie do niego jednak nie dotarło, mimo że w aplikacji widniała informacja „Dostarczono”.
Dział obsługi klienta poinformował go, że kurier dzwonił, jednak numer był nieosiągalny. Faktycznie w aplikacji widniał nieprawidłowy numer konsumenta, niemniej jednak oczekując na zamówienie, Pan Karol kilkakrotnie próbował dodzwonić się do dostawcy, ten jednak nie obierał. Mimo to dział reklamacji odrzucił jego skargę o zwrot pieniędzy.
Pan Karol uznał, że niesprawiedliwie poniósł koszt 80 zł za jedzenie, którego nie otrzymał i zgłosił sprawę do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. ECK Polska we współpracy z ECK Holandia pomogło konsumentowi odzyskać zwrot pieniędzy wysokości 80 zł.