Przykładowe sprawy

Sprzedawca absolutnie „niechroniony” – zwrot towaru

Konsument z Czech kupił zestaw kluczy na polskiej aukcji internetowej w kwocie ok. 160 zł (978 czeskich koron). Po otrzymaniu przesyłki od przedsiębiorcy stwierdził, że jakość narzędzi nie jest zadowalająca, a kufer ma lekkie zarysowania i odkształcenia pokrywy. Konsument postanowił odstąpić od umowy w terminie 14 dni i odesłał produkt. Niestety zamiast zwrotu pieniędzy otrzymał informację, że odesłany kufer jest zniszczony.


Przedsiębiorca poprosił o dostarczanie raportu uszkodzenia sporządzonego przy kurierze. Konsument jednak takiego nie posiadał. Powołując się na brak protokołu przedsiębiorca pomniejszył pierwotną kwotę zwrotu o ok. 50 zł (300 czeskich koron). Konsument skierował sprawę do ECK Czechy, które przekazało ją do ECK Polska. Centrum poinformowało przedsiębiorcę, że uzależnianie zasadności reklamacji od spisania protokołu odbioru zniszczeń stanowi klauzulę niedozwoloną. Przedsiębiorca stwierdził wobec tego, że „Niestety, w tym zakresie sprzedawca nie jest absolutnie chroniony”, dokonując zwrotu pełnej kwoty.

· 15 października 2018 · 15:01