Spór o dystans lotu

Litewski konsument wraz z żoną podróżował z Los Angeles do Pałągi (miasto na Litwie) z przesiadką w Warszawie. Lot z Warszawy do Pałągi obsługiwany przez polską linię lotniczą został odwołany, a pasażerom zaproponowano podróż do miejsca docelowego następnego dnia. Po powrocie konsument złożył reklamację, żądając odszkodowania wysokości 1200 EUR (600 EUR na osobę). Przewoźnik zgodził się na wypłatę rekompensaty w wysokości 250 EUR na pasażera, sugerując się wyłącznie dystansem między Warszawą a Pałągą. Konsument nie zgodził się z propozycją polskiego przedsiębiorcy i zgłosił sprawę do ECK Litwa, które przekazało ją do ECK Polska.

ECK Polska w korespondencji z przewoźnikiem powołało się na przykłady wyroków sądów, które wskazują, że pojęcie „odległości” przy lotach łączonych (w ramach tej samej rezerwacji) obejmuje dystans między pierwszym miejscem odlotu a lotniskiem docelowym (w tej sytuacji między Los Angeles i Pałągą). Dzięki współpracy ECK Litwa oraz ECK Polska konsumenci uzyskali odszkodowanie wysokości 1200 EUR.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.