Reklamacja Porsche

Polski konsument kupił w niemieckim salonie używany samochód marki Porsche za 93 000 EUR. Po powrocie do domu udał się do krajowego oddziału, aby przedłużyć gwarancję. Polski salon odmówił mu jednak tłumacząc, że samochód posiada nieoryginalne felgi. Konsument zlecił ekspertyzę, która wykazała m.in., że: kolor felg odbiega od oryginału. Wewnątrz znajdował się napis, którego nie powinno być, a oznaczony na feldze producent, nie jest kontraktorem Porsche.

Konsument wysłał niemieckiemu sprzedawcy reklamację. Posiadał zdjęcia, które wykonał w niemieckim salonie, dzięki którym mógł udowodnić, że opuścił go z wadliwymi felgami. Przedsiębiorca odrzucił jednak reklamację twierdząc, że ze zdjęć nie wynika, czy to był jego samochód.

Konsument skontaktował się z ECK Polska, które przekazało sprawę do ECK Niemcy. Dzięki współpracy ECC-Net sprzedawca zaoferował wybór pomiędzy rekompensatą wysokości 4000 euro lub dostarczeniem 4 oryginalnych felg. Konsument wybrał drugie rozwiązanie.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.