Rejs żaglówką bez bagażu

Bagaż pasażerki z Polski lecącej włoskimi liniami został opóźniony. Przewoźnik poinformował ją, że zostanie dostarczony kolejnego dnia. Konsumentka miała już na miejscu we Włoszech wypożyczoną żaglówkę. Po otrzymaniu informacji, o tym że bagaż dotrze tak szybko postanowiła poczekać na niego w porcie. Za postój żaglówki zapłaciła 158 euro.

Kolejnego dnia dowiedziała się, że bagaż zostanie jednak dostarczony po kilku dniach, więc wypłynęła z portu. Gdyby konsumentka pierwszego dnia otrzymała informację o tak długim opóźnieniu, nie czekałaby na bagaż tylko udała się w rejs od razu. Pasażerka miała rzeczy w innej walizce w związku z czym nie musiała kupować przedmiotów (ubrań, kosmetyków) pierwszej potrzeby. Jej roszczenia do linii lotniczej dotyczyły wyłącznie zwrotu kosztów za postój żaglówki. Przewoźnicy w przypadku opóźnienia bagażu zazwyczaj proponują wyłącznie zwrot pieniędzy za zakupione w czasie oczekiwania rzeczy. Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Włochy, konsumentka otrzymała jednak 80 euro za postój żaglówki.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.