Ekstra zwrot za ekstra miejsce

Konsumentka podróżująca z Krakowa do Brazylii francuskimi liniami lotniczymi, zdecydowała się na zakup dodatkowego miejsca. W Ogólnych Warunkach Przewozu przewoźnika widniała informacja, że jeżeli na pokładzie okaże się, że w samolocie są wolne miejsca – linia dokona zwrotu za ekstra miejsce kupione przez pasażera.

Tak też się stało w tym przypadku – w samolocie było wiele wolnych miejsc. Konsumentka poprosiła personel samolotu o potwierdzenie i zgodnie z ich instrukcją wysłała reklamację.

Po miesiącu otrzymała odpowiedź, że jest uprawniona do zwrotu za usługę – wypełniła wniosek o refundację. Został on jednak odrzucony, a linia poprosiła o ponowienie procedury.

Konsumentka miała dość czekania. Zwrot pieniędzy przeciągał się od 3 miesięcy – zwróciła się wówczas po pomoc do ECK Polska.

Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Francja – konsumentka otrzymała zwrot pieniędzy w wysokości 499 euro.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.