Konsumentka podróżująca z Krakowa do Brazylii francuskimi liniami lotniczymi, zdecydowała się na zakup dodatkowego miejsca. W Ogólnych Warunkach Przewozu przewoźnika widniała informacja, że jeżeli na pokładzie okaże się, że w samolocie są wolne miejsca – linia dokona zwrotu za ekstra miejsce kupione przez pasażera.
Tak też się stało w tym przypadku – w samolocie było wiele wolnych miejsc. Konsumentka poprosiła personel samolotu o potwierdzenie i zgodnie z ich instrukcją wysłała reklamację.
Po miesiącu otrzymała odpowiedź, że jest uprawniona do zwrotu za usługę – wypełniła wniosek o refundację. Został on jednak odrzucony, a linia poprosiła o ponowienie procedury.
Konsumentka miała dość czekania. Zwrot pieniędzy przeciągał się od 3 miesięcy – zwróciła się wówczas po pomoc do ECK Polska.
Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Francja – konsumentka otrzymała zwrot pieniędzy w wysokości 499 euro.