Konsument z Polski w czasie zimowego urlopu w Czechach korzystał z usług czeskiego ośrodka narciarskiego. W związku z uszkodzeniem wyciągu narciarskiego, przedsiębiorca dostarczył swoim klientom transport zastępczy – ratrak. Konsument był pasażerem ratraka, a jego sprzęt – deska snowboardowa, został zapakowany na tył pojazdu. Niestety, ale deska konsumenta została przez pracownika przedsiębiorcy nieostrożnie umieszczona w pobliżu rury wydechowej. W czasie podróży doszło do jej uszkodzenia.
Konsument poczuł dotkliwie szkodę. Deska była jego nowym nabytkiem, a zniszczenia uniemożliwiały korzystanie z niej. Konsument zwrócił się z roszczeniami odszkodowawczymi do ośrodka, ale ten nie zamierzał uwzględnić jego żądań. Dopiero po interwencji ECK Polska i ECK Czechy, przedsiębiorca poczuł się do odpowiedzialności za szkodę konsumenta i przelał na jego konto ok. 2 tysięcy złotych.