Konsument z Wielkiej Brytanii na stałe mieszkający w Polsce kupił laptopa w autoryzowanym przez producenta sklepie z siedzibą w Holandii. Sprzęt od samego początku sprawiał problemy – często się zawieszał, a po paru miesiącach całkowicie przestał działać. Konsument nie zdawał sobie sprawy, że zgłosił problem do serwisu gwarancyjnego. Laptop został jednak naprawiony.
Po krótkim czasie, pojawił się ten sam problem. Konsument wybrał tę samą formę kontaktu i ponownie trafił do serwisu, który zaznaczył, że kolejna naprawa będzie już odpłatna.
Konsument nie godził się na to, dlatego zwrócił się po pomoc do ECK Polska – odwiedzając centrum osobiście.
Prawnik ECK doradził mu, że poza gwarancją ma prawo złożyć reklamację do sprzedawcy w ramach rękojmi. Doradca ECK pomógł mu odnaleźć na stronie adres, na który ma wysłać reklamację, a także wskazał podstawę prawną.
Okazało się, że dzięki pomocy ECK , konsument rozwiązał sprawę już na etapie reklamacji. Sprzedawca zgodził się mu zwrócić pieniądze w kwocie 3399 zł.