Błąd w członkostwie

Konsumentka zarejestrowała się na znanym portalu randkowym z siedzibą Luksemburgu. Opłaciła miesięczne członkostwo w kwocie 40 zł. Podczas rejestracji podała jednak błędny adres e-mail, przez co nie mogła się zalogować. Portal zapewniał ją, że jej konto działa bez zarzutu. Konsumentka nie widząc innego rozwiązania postanowiła odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Otrzymała potwierdzenie o dezaktywacji konta. Po miesiącu jej karta ponownie została obciążona tym razem kwotą wysokości 200 zł.

Zgłosiła się do banku z prośbą o wszczęcie procedury obciążenia zwrotnego. Dzięki pomocy banku odzyskała 200 zł. Podczas korespondencji z konsumentką przedsiębiorca przyznał, że konto jest zarejestrowane na zły adres e-mail. Odmówił jednak zwrotu pierwszej opłaty oraz usunięcia konta.

Sprawa trafiła do ECK Polska, które zgodnie z właściwością przekazało ją do centrum kraju przedsiębiorcy – ECK Luksemburg. Dzięki pomocy Sieci ECC, konsumenta odzyskała zwrot pierwszej opłaty, ponadto portal zobowiązał się do usunięcia konta.

 

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.