Konsumentka zarejestrowała się na znanym portalu randkowym z siedzibą Luksemburgu. Opłaciła miesięczne członkostwo w kwocie 40 zł. Podczas rejestracji podała jednak błędny adres e-mail, przez co nie mogła się zalogować. Portal zapewniał ją, że jej konto działa bez zarzutu. Konsumentka nie widząc innego rozwiązania postanowiła odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Otrzymała potwierdzenie o dezaktywacji konta. Po miesiącu jej karta ponownie została obciążona tym razem kwotą wysokości 200 zł.
Zgłosiła się do banku z prośbą o wszczęcie procedury obciążenia zwrotnego. Dzięki pomocy banku odzyskała 200 zł. Podczas korespondencji z konsumentką przedsiębiorca przyznał, że konto jest zarejestrowane na zły adres e-mail. Odmówił jednak zwrotu pierwszej opłaty oraz usunięcia konta.
Sprawa trafiła do ECK Polska, które zgodnie z właściwością przekazało ją do centrum kraju przedsiębiorcy – ECK Luksemburg. Dzięki pomocy Sieci ECC, konsumenta odzyskała zwrot pierwszej opłaty, ponadto portal zobowiązał się do usunięcia konta.