Bez jaj w kurniku

Konsumentka z Polski zamówiła za pośrednictwem internetu u niemieckiego przedsiębiorcy kurnik do własnego montażu. Konsumentce zależało na zakupie solidnego produktu, dlatego poświęciła kilka dni na przejrzenie ofert internetowych. Zakupiony kurnik był reklamowany jako trwały i bezpieczny. Niestety, już pierwszej nocy użytkowania odpadł kawałek ścianki, będący gotowym elementem, co spowodowało połamanie podłogi. Po zdarzeniu konsumentka dokładniej obejrzała produkt, okazało się, że gotowe elementy połączone były bardzo krótkim wkrętem i kroplą kleju. Poszkodowana samodzielnie poniosła koszty naprawy i wzmocnienia kurnika. Złożyła również reklamacje, żądając zwrotu połowy kosztów kurnika – 315 PLN (75 EUR), jednak nie otrzymała odpowiedzi.

Konsumentka postanowiła przekazać sprawę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (ECK Polska), które wspólnie z centrum kraju przedsiębiorcy – ECK Niemcy uzyskało zwrot kwoty, której domagała się poszkodowana (75 EUR).

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.