Lista wszystkich wpisów

Czasami gra się nie opłaca

Holenderski konsument chciał dokonać zakupu gry internetowej na stronie polskiego sprzedawcy. W tym celu założył konto na portalu przedsiębiorcy, wpłacił na nie pieniądze i zamówił grę. Sprzedawca nie dostarczył jednak zamówionego towaru, ale na skutek reklamacji konsumenta obiecał zwrócić pieniądze. Mijały tygodnie a konsument nie otrzymał zwrotu.

Czytaj więcej »

Awaria serwera poczty

Uprzejmie informujemy, że z powodu awarii serwera, od dnia 13.01.2015 r. do odwołania, Europejskie Centrum Konsumenckie nie ma dostępu do poczty elektronicznej. Za wszelkie trudności przepraszamy.

Czytaj więcej »

Commercial warranties – are they worth the money ?

The EU legal guarantee allows consumers to request, normally within 2 years of purchase, repair or replacement of defective goods, or in some cases a refund. It is mandatory and to be provided at no extra cost by the seller. However, commercial warranties offered against payment are becoming more and more common. But are they worth the extra cost? Do they add to the legal protection in place in the EU, Iceland and Norway? The ECC-Net has carried out 342 checks in 25 countries, screened 104 websites, contacted 127 shops and surveyed 543 consumers online. The results show that not all commercial warranty offers go beyond the legal guarantee and that they contain numerous exclusions. They are most useful when they cover damage from accidents or misuse of products. On the occasion of World Consumer Rights Day on March 15, the ECC-Net is publishing its report on the application of legal guarantees and commercial warranties in the EU, Iceland and Norway.

Czytaj więcej »

E-commerce krajowy i transgraniczny – wyzwania branży

Celem konferencji pt. Prawo a obsługa klienta w sklepie internetowym zorganizowanej przez Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Trusted Shops 2 października br. było omówienie kolejnych wyzwań, jakie czekają branże e-commerce, a więc wprowadzenie systemu polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich, czy internetowej platformy ODR. Podczas spotkania poruszone zostały również zagadnienia praktyczne dotyczące stosowania nowej ustawy o prawach konsumenta w e-commerce – reklamacje, odstąpienie od umowy i zwroty towarów.

Czytaj więcej »

Changes in roaming charges in the EU

From April 30th, surcharges for phone calls and data usage when you’re in another EU country are capped even further, while from 15 June 2017 using your mobile phone abroad should cost the same as doing so at home.

Czytaj więcej »

ECC-Net pomoże gościom Światowych Dni Młodzieży

Podczas Światowych Dni Młodzieży pielgrzymi z krajów UE, Norwegii i Islandii, którzy napotkają w Polsce na zakupowe problemy mogą się kontaktować bezpośrednio z Europejskim Centrum Konsumenckim (ECK). Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce należy do ECC-Net, sieci 30. centrów, które informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej, bezpłatnie udzielają porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych.

Czytaj więcej »

Snowboard on the snowmobile

A Polish consumer was spending winter holidays in the Czech ski resort. Due to damage of ski lift, the entrepreneur had provided its customers with alternative transport – snowmobile. The consumer was a passenger of snowmobile as well as his equipment – snowboard, which was packed to the rear of the vehicle. Unfortunately, the snowboard was placed carelessly near the exhaust pipe.

Czytaj więcej »

“Storm of customers”

A Polish seller was trying to expend his business so created Czech version of his online store. A Czech consumer purchased from him few dresses. Unfortunately they did not meet her expectations. Therefore, she decided to withdrew from the contract and send them back. But the dresses have returned to her. The Consumer tried to contact the online shop but then it turned out that its website was suspended.

Czytaj więcej »

Jak uniknąć drogi przez mękę?

Rezerwacja auta przez internet może być łatwa i niedroga. Konsumenci jednak często są zmuszani do uiszczania dodatkowych opłat, podczas odbioru samochodu z wypożyczalni lub dokonując jego zwrotu. Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę na sztuczki samochodowych naciągaczy.

Czytaj więcej »
Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.