Aktualności

PRZED i PO urlopie – konsumencki niezbędnik

Podróżowanie w czasie pandemii niekiedy nakłada na nas dodatkowe obowiązki narzucone przez kraje, w których planujemy spędzić wakacje. Jeżeli zdecydowałeś się na urlop w innym kraju UE, dowiedz się, gdzie szukać informacji. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestawienie pomocnych stron i aplikacji, które warto odwiedzić PRZED i PO urlopie!

Warto wiedzieć PRZED urlopem!

  • Re – open EU KE przygotowała platformę internetową dedykowaną podróżom po Europie w czasie koronawirusa. Znajdziesz w niej podstawowe informacje dotyczące restrykcji w kraju, w którym planujesz urlop. Sprawdź je przed podróżą! Więcej: link
  • Czy mogę lecieć? Chcesz uzyskać więcej informacji nt. tego czy możesz udać się w podróż do danego kraju? Sprawdź ewentualne ostrzeżenia wydane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych! Więcej: link.
  • Podróż lotnicza Planujesz podróż lotniczą? Sprawdź, jakie zasady bezpieczeństwa panują na lotniskach i w samolocie! Więcej: link.
  • EKUZ Przed wyjazdem na zagraniczny urlop warto zabezpieczyć się na wypadek nieszczęśliwego wypadku. Niezbędne świadczenia zdrowotne (na terenie UE i EFTA) możesz otrzymać dzięki Europejskiej Karcie Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) wydawanej w ramach NFZ.
  • Prawa konsumenta pod ręką z ECC-Net Travel App Pobierz aplikację ECC-Net Travel przed wyjazdem do innego kraju UE. Znajdziesz w niej prawa konsumenta, jakie przysługują Ci w różnych sytuacjach wakacyjnych np. wypożyczanie samochodu, czy wynajem noclegu itp. Aplikacja jest bezpłatna, działa offline, dodatkowo podpowie przydatne zwroty w różnych językach UE. Więcej: link.

Warto wiedzieć PO urlopie!

  • Kalkulator praw pasażera Twój lot został opóźniony lub odwołany z powodów niezwiązanych z epidemią? Być może jesteś uprawniony do odszkodowania! Sprawdź jego wysokość. Kalkulator Praw pasażera pomoże Ci obliczyć wysokość odszkodowania, o które możesz się ubiegać, gdy nie doleciałeś na czas, a także podpowie, na co możesz liczyć, gdy linia lotnicza zagubi lub uszkodzi Twój bagaż. Więcej: link.
  • Wzory reklamacji Zagubiony bagaż? Wypożyczalnia samochodów niesłusznie obciążyła Twoją kartę? Pokój hotelowy nie był zgodny z ofertą? Wakacyjne niedogodności możesz reklamować! Teraz jest to prostsze. Wzory reklamacji znajdziesz na stronie ECK. Więcej: link.

Ważne!

Przed podróżą upewniaj się na bieżąco. Pamiętaj, że sytuacja jest dynamiczna, a wytyczne i obostrzenia dotyczące podróżowania mogą ulegać zmianie.

Kontakt do ECK

Reklamacja została odrzucana, a może zagraniczny przedsiębiorca w ogóle się do niej nie odniósł? Zgłoś się pomoc lub poradę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Postaramy się znaleźć polubowne rozwiązanie z przedsiębiorą z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii. Więcej: link. · 5 sierpnia 2020 · 14:39