List of all articles

KUPUJ BEZ RYZYKA – ruszyła kampania edukacyjna

Wybuchająca zapalniczka, grzechotka, z której groszki wpadają wprost do malutkiej buzi dziecka, niebezpieczny samochód – niestety, my konsumenci nie możemy się czuć całkiem bezpieczni mimo, iż bezpieczeństwo gwarantują nam przepisy i instytucje państwowe. Dlatego Stowarzyszenie Konsumentów Polskich rozpoczęło nową kampanię edukacyjną.

Read more »

Czy ebookers.com zmusza podróżnych do ponoszenia niepotrzebnych kosztów?

Spółka ebookers.com zajmuje się sprzedażą przewozów lotniczych poprzez internetowy portal podróżniczy. Jednak do jej oferty domyślnie dołączane są płatności za ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, co niekoniecznie jest zgodne z prawem. Dlatego Federalny Związek Central i Związków Konsumenckich (BVV) złożył wniosek przeciwko ebookers.com do Wyższego Sądu Krajowego w Kolonii, który to skierował zapytanie w sprawie do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Read more »

Ski Resorts in Europe 2012/2013

The report “Ski Resorts in Europe 2012/2013” is the result of the second pan-european survey on ski resorts conducted by the ECC-Net and focuses on the price range and infrastructure of ski, cross-country and indoor resorts all over Europe. Altogether almost 400 winter sport resorts replied.

Read more »

72,000 EU consumers helped by European Consumer Centres in 2012 – Annual Report

The results of the 2012 Annual Report of the European Consumer Centres (ECCs) shows that each year more and more consumers benefit from the information and assistance services provided by the ECCs.

In 2012 the ECCs across the European Union handled more than 72,000 enquiries and complaints from consumers about purchasing across borders in an EU country, Norway or Iceland. From the 32,000 actual complaint cases, around 60% concerned e-commerce, which demonstrates the increasing tendency to shop online. About one third related to the transport sector, and 22% of them to air transport.

Read more »

The Spongebob costume sent after deadline

Polish consumer had bought for her child Spongebob costume. French online shop guaranteed performance of the contract within three days from the date of purchase. Despite fast, timely payment and repeated requests, the consumer did not received the consignment on time.

Read more »
Skip to content