List of all articles

Air Passengers Rights Day at 28 airports across Europe

As the holiday season begins, passengers leaving from European airports should be confident about their rights in case of flight delays, cancellation or lost luggage. Today, at 28 airports across Europe, European Consumer Centres (ECC-Net) will be at hand to offer advice to European citizens about their air passenger rights.

Read more »

Wyższe kwoty zabezpieczeń finansowych na wypadek upadłości organizatorów turystyki

Weszły w życie dwa rozporządzenia Ministra Finansów – w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia na rzecz klientów oraz w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej (Dz.U. z 29 kwietnia, poz. 510 i 511). Zgodnie z nowymi przepisami przedsiębiorca, który zechce wejść na rynek i wysłać turystów za granicę, będzie musiał zagwarantować zabezpieczenie na poziomie 250 tys. euro (dotychczas było to 67 tys. euro).

Read more »

Children alone on the plane

Polish consumer had bought tickets from the German carrier for her two children. The siblings were supposed to travel alone, therefore their mom decided to buy an extra service – personal care of stewardess. When checking in, one of airport ground handling worker took the children’s special bags with documents, which should be sign that they were traveling alone and needed assistance of stewardess.

Read more »

Wadliwa mikrofalówka – kto jest odpowiedzialny: serwis, sprzedawca, czy producent?

Litewski konsument zakupił mikrofalówkę na stronie internetowej polskiego sklepu. Sprzęt popsuł się i na podstawie gwarancji trafił do naprawy do serwisu na terenie Litwy. Po pewnym czasie konsument poinformował serwis, że mikrofalówka zepsuła się ponownie. Serwis stwierdził jednak brak możliwości naprawy z uwagi na niedostarczenie części zamiennych przez polskiego producenta.

Read more »

Tanie/drogie bilety

W maju 2013 r. konsument zakupił trzy bilety lotnicze za pośrednictwem strony internetowej irlandzkiego przewoźnika. Cena biletów łącznie miała wynieść 1540 PLN. Płatności została dokonana polską kartą kredytową. Po dwóch dniach od dokonania zakupu okazało się, że z karty została pobrana kwota 1745,23 PLN.

Read more »

„Europa zmienia Warszawę” razem z ECK

4 lipca br. ECK Polska weźmie udział w akcji Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct – Warszawa – „Europa zmienia Warszawę”. Na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie, w pobliżu kościoła św. Anny, w godz. 14.00-18.00 będzie można spotkać się z przedstawicielami ECK, uzyskać bezpłatną poradę konsumencką i wziąć udział w konkursie.

Read more »

Konsument ma prawo do „obiektywnej” wyszukiwarki internetowej

Parlament Europejski wezwał Komisje Europejską do zapobiegania nadużywaniu dominującej pozycji przez firmy internetowe, rozdzielenia wyszukiwarek od innych usług komercyjnych i wsparcia rozwoju „chmury”. Treścią przyjętej na posiedzeniu 27 listopada Parlament Europejski rezolucji był też apel o zniesienie barier dla rozwoju jednolitego rynku cyfrowego w UE.

Read more »

Uwaga: Eurolot kończy działalność

Polska linia lotnicza Eurolot ogłosiła, że będzie realizować swoje połączenia tylko do końca marca br. Spółka informuje jednocześnie, że pasażerowie, którzy  zakupili bilety na terminy późniejsze, otrzymają 100-procentowy zwrot kosztów lub – w miarę możliwości – bezkosztową zmianę rezerwacji na przelot innym przewoźnikiem.

Read more »
Skip to content