List of all articles

The Spongebob costume sent after deadline

Polish consumer had bought for her child Spongebob costume. French online shop guaranteed performance of the contract within three days from the date of purchase. Despite fast, timely payment and repeated requests, the consumer did not received the consignment on time.

Read more »

Conclusion of the contract without consumer’s knowledge

Client of German travel agency has received a special voucher which gave him a discount at prospective purchasers of trips. The consumer decided to check the veracity of the offer. He chose a random destination on the agency’s website and entered in the online form number of voucher. It turned out that the price in fact was lower by 15%. The next day the consumer received an email that confirmed purchasing of trip, although he has not fulfilled any fields necessary to conclude an agreement.

Read more »

Consumer rights on the Internet and e-businesses

On March 24th in Krakow was held a meeting „Consumers rights online” with European Commissioner for consumer policy Neven Mimica organized by MEP Roza Thun with the European Consumer Centre in Poland, the Chamber of Digital Economy and Trusted Shops. The meeting was an excellent opportunity to learn about current activities and plans of the European Commission regarding consumer rights on the Internet.

Read more »

Plastered designer shoes

A consumer purchased branded shoes form German online store. In a surprisingly short time shoes, despite that they were used sporadically and in a manner consistent with the agreement, got unsticked. The consumer has contacted the trader twice, but was offered only lowering the price of shoos by 20 PLN, which was a small percentage of the price of shoes.

Read more »

Tell us your opinion

Did you ever pay for an extended warranty when purchasing a product on the high street or online? ECC-Net runs survey regarding extended warranty.

Read more »

O pozycji konsumenta na rynku w listopadzie

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na wykład prowadzony przez ECK w Europe Direct Warszawa pt.: Nowe przepisy prawa konsumenckiego – lepsza pozycja konsumenta na rynku? Spotkanie odbędzie się 20 listopada (czwartek) o godz. 16.00.

Read more »

A complaint to the dentist

During the holiday Austrian consumer had to go to the dentist in Poznan/Poland. Unfortunately surgery was performed badly, so the consumer complained of pain in the jaw and headache.

Read more »

ECC-Net Travel – darmowa aplikacja na wakacje

Z wieloma trudnymi sytuacjami często musi się zmierzyć podróżujący po Europie turysta. Zarezerwowany pokój w hotelu jest niedostępny, zakupiona pamiątka okazuje się bublem, podczas odbioru samochodu okazuje się, że cena za wynajem jest droższa niż uzgodniono: któż z nas tego nie doświadczył?

Read more »

Konferencja ECK – sekretariat nieczynny do godz.11.00

W związku z organizowaną przez Europejskie Centrum Konsumenckie konferencją: „Prawo a obsługa klienta  w sklepie internetowym” informujemy, że w dniu 2 października br. sekretariat ECK będzie nieczynny do godziny 11:00. Wszelkie zapytania i skargi prosimy kierować na adres
e-mailowy info@konsument.gov.pl, bądź przesłać za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie. Przepraszamy za utrudnienia.

Read more »

Zmiana planów

Konsument z Polski planował rozpoczęcie studiów w Kopenhadze. W związku z tym z wyprzedzeniem wpłacił zaliczkę w kwocie około 1600 euro prywatnej firmie wynajmującej pokoje studentom. Konsument był zmuszony z rezygnacji ze swoich planów. Udał się osobiście do biura duńskiego przedsiębiorcy, gdzie otrzymał zapewnienie, ze zwrócona mu zostanie cześć wpłaconej zaliczki.

Read more »

Leather sofa – shipping damages

The consumer from the Czech Republic bought in the Polish store leather sofa worth more than 1 500 euros. After a few days he noticed some defects in the furniture for example: broken seating, which may have occurred during transportation. The consumer contacted the seller and was proposed replacement of defective parts. At the next delivery, the consumer was more cautious and in the presence of the courier checked the delivered components.

Read more »
Skip to content