„Centra należące do sieci są kluczowym narzędziem w rękach konsumentów, którzy podczas zakupów transgranicznych napotkali na problemy z przedsiębiorcami. Wyniki generowane przez ECC-Net są dowodem, że finansowanie zapewniane przez Komisję Europejską opłaca się i przynosi wyraźne korzyści, zarówno konsumentom jak i właścicielom firm.” – ocenia Neven Mimica, Komisarz UE ds. Polityki Konsumenckiej

Liczba skarg, które trafiły do ECC-Net w 2013 r. wynosiła 32.522 i  wzrosła o 9% w porównaniu do roku 2012. Około 1/3 skarg stanowiły sprawy z sektora transportu. Największym winowajcą takiego stanu rzeczy pozostaje transport lotniczy (18,3 %). Coraz więcej skarg jest związanych również z wynajmem samochodów. Pozostałe dotyczą m.in.  zakupów sprzętu  gospodarstwa domowego, zakupów biletów na wydarzenia sportowe i kulturalne oraz timesharingu. Porozumienie z przedsiębiorcami i pozytywne rozwiązanie sprawy dla konsumenta udało się osiągnąć w 2/3 przypadków.

Zobacz infografikę

„Centra należące do sieci są kluczowym narzędziem w rękach konsumentów, którzy podczas zakupów transgranicznych napotkali na problemy z przedsiębiorcami. Wyniki generowane przez ECC-Net są dowodem, że finansowanie zapewniane przez Komisję Europejską opłaca się i przynosi wyraźne korzyści, zarówno konsumentom jak i właścicielom firm.” – ocenia Neven Mimica, Komisarz UE ds. Polityki Konsumenckiej

Liczba skarg, które trafiły do ECC-Net w 2013 r. wynosiła 32.522 i  wzrosła o 9% w porównaniu do roku 2012. Około 1/3 skarg stanowiły sprawy z sektora transportu. Największym winowajcą takiego stanu rzeczy pozostaje transport lotniczy (18,3 %). Coraz więcej skarg jest związanych również z wynajmem samochodów. Pozostałe dotyczą m.in.  zakupów sprzętu  gospodarstwa domowego, zakupów biletów na wydarzenia sportowe i kulturalne oraz timesharingu. Porozumienie z przedsiębiorcami i pozytywne rozwiązanie sprawy dla konsumenta udało się osiągnąć w 2/3 przypadków.

Zobacz infografikę

Skip to content