ODR – nowa platforma dla konsumentów i sprzedających
Komisja Europejska uruchomiła nową platformę (ODR), aby pomóc konsumentom i sprzedającym w rozwiązywaniu sporów dotyczących zakupów przez internet.
Komisja Europejska uruchomiła nową platformę (ODR), aby pomóc konsumentom i sprzedającym w rozwiązywaniu sporów dotyczących zakupów przez internet.
Bilet już w garści, biało-czerwone gadżety zakupione? Przed nami wielkie święto piłki nożnej EURO 2016. Wielu miłośników futbolu chcąc obejrzeć zmagania Polaków na żywo, zdecyduje się odwiedzić Francję. Na co powinien zwrócić uwagę kibic planując wyjazd na Euro doradza Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK).
Jakie prawa konsumenckie przysługują Polakom? Podczas rezerwacji hotelu wpłacić zaliczkę „arrhes” lub “acompte? Jakimi środkami transportu publicznego dostać się na mecz? Co grozi za zakup podróbki? Co oznacza napis „fait maison” w restauracjach? Odpowiedzi na te i inne pytania przygotowało ECK w poradniku KIBIC “konsument” NA WYJEŹDZIE.
Słońce, plaża, czas beztroski. Przed wieloma z nas upragniony urlop wakacyjny. W tym roku najczęściej wybierane europejskie kierunki to Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy i Chorwacja[i]. Zdarza się, że na naszej drodze pojawią się kłopoty. Oczekujemy kilka godzin na odlot samolotu. Lądujemy, ale bez bagażu. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) przypomina, jak wybrnąć z trudnych sytuacji, w które wpędził nas przewoźnik lotniczy.
Przed wyjazdem na zimowy urlop samochodem koniecznie sprawdź czy w danym kraju istnieje obowiązek wymiany opon. W tym celu pomocne może okazać się najnowsze zestawienie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).
Z uwagi na realizowany przez Komisję Europejską program „Safer Internet” oraz Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI), który odbywa się 7 lutego, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przygotowało kilka porad, chcąc w ten sposób zmobilizować internautów do bezpiecznego korzystania z sieci.
Uprzejmie informujemy, że w związku z zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2017 r. Europejskie Centrum Konsumenckie w dniu 2 maja br. będzie zamknięte. Jednocześnie informujemy, że centrum będzie czynne dla interesantów w dniu 13 maja (sobota).
Z najnowszej tablicy wyników (ang. Scoreboard) Komisji Europejskiej dotyczącej sytuacji konsumentów w UE, wynika, że coraz częściej dokonujemy zakupów przez internet. Rośnie również zaufanie do sprzedawców z innych krajów UE. Pomimo polepszenia wyników Polski, wciąż jesteśmy w ogonie krajów europejskich.
Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) serdecznie zaprasza 30 listopada 2017 r. (czwartek) o godz. 17.30 na wykład internetowy dla konsumentów pt.: Niekoniecznie gwiazdka z nieba – poradnik świętującego konsumenta.
na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej” Sweep Day – czyli o tym jak Unia Europejska wymiata
Z dniem 1 kwietnia 2009 roku Aleksandra Olczak przestała pełnić funkcję Dyrektora i odeszła ze struktur ECK Polska, by kontynuować
Komisarz ds. ochrony konsumentów Meglena Kuneva, podpisała porozumienie z importerami oraz sprzedawcami detalicznymi zabawek. Umowa mieści się w kontekście szeroko zakrojonych działań Komisji na rzecz poprawy bezpieczeństwa produktów na rynku UE.
Poziom handlu przygranicznego nie zmienił się od 2006 r. Według raportów unijnych możliwa jest jego poprawa poprzez zapewnienie przejrzystych norm handlowych.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.