List of all articles

Zmiana planów

Konsument z Polski planował rozpoczęcie studiów w Kopenhadze. W związku z tym z wyprzedzeniem wpłacił zaliczkę w kwocie około 1600 euro prywatnej firmie wynajmującej pokoje studentom. Konsument był zmuszony z rezygnacji ze swoich planów. Udał się osobiście do biura duńskiego przedsiębiorcy, gdzie otrzymał zapewnienie, ze zwrócona mu zostanie cześć wpłaconej zaliczki.

Read more »

Leather sofa – shipping damages

The consumer from the Czech Republic bought in the Polish store leather sofa worth more than 1 500 euros. After a few days he noticed some defects in the furniture for example: broken seating, which may have occurred during transportation. The consumer contacted the seller and was proposed replacement of defective parts. At the next delivery, the consumer was more cautious and in the presence of the courier checked the delivered components.

Read more »

Teleshopping

The Polish consumer while watching teleshopping decided to purchase gold-plated necklace. After two weeks received a package. Unfortunately, he noticed that the product is not made from gold, but from its imitation – tombac. It also turned out that the seller is established in Hungary. However the buyer decided to withdraw from the contract and return the product to entrepreneur.

Read more »

Znajdź nas na Facebooku

Już od kwietnia ECK jest obecne na Facebooku (link). Zapraszamy do obserwowania naszego profilu, na którym znajdują się: cykl porad konsumenckich, przykładowe problemy konsumentów, najświeższe informacje prasowe ECK i wiele innych aktualności ze świata konsumenckiego w Polsce i Europie.

Read more »

Odszkodowanie za spamowanie

Polski konsument notorycznie otrzymywał wiadomości SPAM od popularnego w Polsce, szwedzkiego sklepu odzieżowego. Pomimo wielu kontaktów z przedsiębiorcą, wiadomości nie przestawały przychodzić. Konsument zdecydował się wynająć kancelarię prawną, która miała mu pomóc w zablokowaniu spamowania. Pomimo starań e-maile wciąż były przesyłane.

Read more »

European Commission modernises European rail passenger rights

The European Commission is updating the European rules on rail passenger rights to better protect train travellers in case of delays, cancellations or discrimination. Rail passengers should be fully protected no matter where they travel in the EU. The Commission also wants to guarantee adequate passenger information and to significantly improve the rights of passengers with disabilities or reduced mobility. At the same time, the Commission’s proposal is proportionate and recognises that rail operators can, under strict circumstances, be exempted from having to compensate passengers in the event of delay.

Read more »

Upadłość Centralwings

9 czerwca 2009 roku została ogłoszona upadłość linii CENTRALWINGS (formalna nazwa – Nowy Przewoźnik Sp. z o.o.). Mocą postanowienia Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy w Warszawie Wydział X Gospodarczy (Sygn. Akt X GU 190/09) w  ciągu 3 miesięcy od publikacji ogłoszenia o upadłości (w Monitorze Sądowym i Gospodarczym) poszkodowani będą mogli zgłaszać swoje wierzytelności względem linii lotniczych.

Read more »
Skip to content