List of all articles

Actions of the company 4You Airlines

ECC Poland would like to draw attention to the actions of Polish entrepreneur 4YOU AIRLINES, which from August 12 to September 3, 2014 has been selling tickets for flights, among others, to Paris, Barcelona, Rome and Brussels from Polish airports in Lodz and Rzeszow. Flights are scheduled to begin from November 3, 2014.

Yet it should be noted the Civil Aviation Authority stated, that the entrepreneur has not received the status of air carrier. However the relevant licensing procedure, has been already continued for some time,  still the Office of Competition and Consumer Protection (the OCCP) has established that it is not possible to complete the authorization process before 3 November 2014.

Read more »

Zakupy seniorów

ECK serdecznie zaprasza na najbliższy wykład otwarty z cyklu „Świat otwarty na Seniorów”, zatytułowany „Zakupy przez internet, telefon, a może na pokazie? – Praktyczny poradnik dla konsumenta seniora”, który odbędzie się 18 grudnia, w godzinach 12.00 – 13.00, w Ośrodku Debaty Międzynarodowej MSZ na ul. Kruczej 38/42 w Warszawie.

Read more »

Deklaracja przewoźnika

Konsumentka zamieszkała na terenie Belgii podróżowała polskimi liniami lotniczymi z Brukseli do Warszawy. Jej bagaż został opóźniony o ponad 24 godziny. Pasażerka musiała zakupić niezbędną odzież i kosmetyki. Poniosła w związku z tym liczne wydatki w kwocie blisko 1000 złotych.

Read more »

Troubles with flying back home

A consumer was supposed to return from her holidays in Cuba with French airlines to Warsaw through Paris. A few days before the departure she received information that her flight was cancelled and the next one will take place in three days. The consumer couldn’t afford to lengthen her stay and found an alternative connection. The carrier agreed to change her tickets for a flight a day earlier.

Read more »

Komisja proponuje nowoczesne prawo umów cyfrowych

Realizując przyjętą strategię rynku cyfrowego, Komisja Europejska przedstawiła dwa wnioski, które mają posłużyć lepszej ochronie konsumentów dokonujących zakupów w internecie w całej UE oraz pomóc przedsiębiorstwom w rozszerzaniu swojej oferty w internecie.

Read more »

Wykład otwarty z okazji Dnia Konsumenta

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na wykład prowadzony przez ECK w Europe Direct Warszawa pt.: „Między rękojmią a gwarancją – praktyczne porady jak skutecznie reklamować”. Spotkanie odbędzie się 17 marca (czwartek) o godz. 16.00.

Read more »

Wakacyjna fala skarg

Czas wakacji, wyjazdów oraz letnich zakupów dobiega końca. Niektórzy z nas nie będą mogli jednak o nich szybko zapomnieć, a wszystko to przez zaniedbania przedsiębiorców. Jeżeli bagaż zaginął, lot się opóźnił, a zakupione obuwie nie przetrwało próby, Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, aby nie zapominać o reklamacji!

Read more »

Mistrzowskie reklamacje zimowych podróży

Śnieg i mróz zdecydowanie sprzyjają zagranicznym wyjazdom. Duże znaczenie podczas zimowych podróży ma rosnąca popularność skoków narciarskich oraz zbliżające się Mistrzostwa Świata w Lahti. Liczne sukcesy polskiej reprezentacji wpływają na wzrost zainteresowania turystyką sportową. Z jakimi problemami może się zderzyć kibic konsument oraz jak reklamować ferie zimowe, przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK).

Read more »

Festiwalowy ból głowy

Przed nami trwające trzy miesiące wielkie święto muzyki. Już niebawem Europę zaleje wakacyjna fala festiwali. Zawyżona cena biletu, brak jego dostawy, niezgodność z umową – oto niektóre z problemów, na jakie skarżą się konsumenci do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Read more »
Skip to content