List of all articles

Timeshares and long-term holiday products: let’s make things clear!

Timeshares, holiday clubs, leisure credits, bonus weeks and vouchers are just some of the offers you might have seen when planning your holidays or at nice and sunny resorts. The ins and outs of these long term holiday engagements can be hard to understand and lead you to take decisions that will be difficult to change. A new report and tips for consumers from the European Consumer Centres Network (ECC-Net) can help you find your way through the timeshare maze.

Read more »

Wrong children

A Cyprus consument was with his family on holidays in Poland. The consumer bought for his two children a trip from Krakow to Auschwitz. Trip was planned for the last days of their stay. The children were waiting for a cruise bus at the previously agreed place, but the bus did not arrive.

Read more »

Próbka kosmetyków za 500 zł

Konsument z Polski pewnego dnia znalazł w swojej skrzynce pocztowej przesyłkę zaadresowaną od austriackiego przedsiębiorcy. Przesyłka zawierała próbki kosmetyków. Konsument uznał, iż jest to pewna forma reklamy, gdyż nigdy nie nabył takiego towaru. Jego zdziwienie było ogromne, gdy po kilku tygodniach otrzymał rachunek za rzekomo „zakupione” kosmetyki. Początkowo ignorował zabiegi przedsiębiorcy i fakt, że kolejne rachunki opiewały na coraz wyższe kwoty. Sytuacja była dla niego irracjonalna. Niestety, przedsiębiorca skierował sprawę do polskiej firmy windykacyjnej, która wysyłała do konsumenta kolejne pisma windykacyjne. Finalnie kwota należności wyniosła ponad 500 złotych.

Read more »

„Europa zmienia Warszawę” razem z ECK

Europa zmienia metropolię warszawską” jest to największe stołeczne wydarzenie organizowane przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct, promujące projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. W tym roku odbędzie się po raz ósmy.

Zapraszamy do miasteczka namiotowego na Polu Mokotowskim, gdzie 9 września w godz. 14.00-18.00 pracownicy Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą udzielać bezpłatnych porad i  prowadzić zabawy związane z zakupami i podróżami po UE.

Read more »

Z wizytą na europejskich targach

Targi świąteczne co roku przyciągają bożonarodzeniowych miłośników. Kolorowe ozdoby, błyszczące lampki wprowadzają nas w specjalny nastrój, w którym łatwo stracić głowę. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce wspólnie z wybranymi centrami ECC-Net przygotowało zestawienie najczęstszych chwytów, na które narażeni są amatorzy znanych, świątecznych jarmarków.

Read more »

Dietary supplements

A Finnish consumer bought supplements from a Polish seller. The product was covered by a quality guarantee, which meant that, in the absence of effects, the consumer could return the goods and receive a full reimbursement. Due to the lack of promised effects, the consumer returned the goods according the received instructions. Unfortunately he did not get promised  reimbursement.

 

Read more »

Help! I was robbed

Polish consumer was spending holidays in a Spanish hotel in Tenerife. During her absence somebody broke into her locked room and stole a laptop of 3000 PLN (714 EUR) and a camera of 1500 PLN (360 EUR). The consumer immediately informed the manager of the hotel, who reported to the police of the incident.

Read more »

Lithuanian shop in Polish

The Polish consumer after the purchase of fabrics in the online store after some days decided to return them. The owner of the store, however, did not agree to withdraw from the contract, justifying that its decision is in line with Lithuanian law. It turned out that although the shop was actually run all in Polish, used the Polish internet domain, the entrepreneur was registered in Lithuania. He stated in his rules of procedure that according to the law of the Republic of Lithuania the fabric belonges to a group of non-returnable goods.

Read more »

(Not)beauty treatment

A tourist from Norway during her stay in Poland, decided on keratin hair treatment in one of Warsaw’s renowned hairdressing salons. In addition, she received a recommendation from a hairdresser to buy special conditioner and shampoo. After the procedure, her hair looked even worse after washing.

Read more »

Szybsza reakcja na niedoskonałości rynków dzięki jednolitemu systemowi klasyfikacji skarg na poziomie UE

We wtorek 7 lipca Komisja Europejska przedstawiła zarys projektu klasyfikacji i przekazywania skarg konsumentów, zachęcając jednocześnie do zgłaszania uwag odnośnie propozycji. Po zebraniu i analizie informacji zwrotnych Komisja zaleci ostateczną wersję metodologii. Stosowanie klasyfikacji przez organizacje zajmujące się skargami konsumentów będzie dobrowolne.

Read more »

Czat z Komisarz Kunewą

Już w najbliższy piątek 13 marca 2009 o godz. 15:00 czat z Komisarz UE ds. ochrony konsumentów – Megleną Kunewą. Okazją do spotkania on-line jest 10. rocznica Europejskiego Dnia Konsumenta.

Read more »
Skip to content