ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU
Rozstrzygnięcie konkursu na „Najlepszą konsumencką kampanię reklamową roku 2007” nastąpi 1 lutego 2008 (piątek) w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i
Rozstrzygnięcie konkursu na „Najlepszą konsumencką kampanię reklamową roku 2007” nastąpi 1 lutego 2008 (piątek) w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i
Wczoraj, 15 maja PayPal uzyskał licencję bankową w Unii Europejskiej. Zdaniem analityków serwisu Bankier.pl fakt ten może oznaczać prawdziwą rewolucję na europejskim rynku płatności detalicznych. PayPal dostępny jest już na ponad 100 tys. europejskich witryn internetowych i obsługuje w Europie ponad 35 mln klientów z 15 krajów Unii Europejskiej (w skali światowej firma działa już na 190 rynkach). Tylko w ubiegłym roku poprzez ten system płatniczy zrealizowano w Europie transakcje o łącznej wartości 8,4 miliarda dolarów.
Od 7 listopada można uzyskać poradę prawną w sprawach związanych z problemami konsumenckimi pod bezpłatnym numerem telefonu 0800 800 008.
Kupiłeś bilety na Mistrzostwa Świata w Niemczech przez Internet? Dla Ciebie zamieściliśmy bardzo ważne informacje o cenach i biletów i kosztach obsługi.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią ulotek informacyjnych wydanych przez Europejskie Centrum Konsumenckie w Dublinie. W ulotkach znajdą Państwo informacje
Z okazji 10-lecia utworzenia Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów (Directorate-General for Health and Consumers – DG SANCO) sekcja Komisji Europejskiej uruchomiła dyskusję online dedykowaną europejskiej polityce zdrowia i ochronie konsumentów. Do 9 października br. na forum „Debate Europe” (http://europa.eu/debateeurope) będzie otwarty specjalny kanał do dyskusji we wszystkich oficjalnych językach UE.
W ostatnich dniach zostały opublikowane dwa ważne raporty dotyczące funkcjonowanie sklepów internetowych w Polsce. Pierwszy – „Raport z wyników monitoringu sklepów internetowych” – na zlecenie Ministerstwa Gospodarki został przygotowany przez Federację Konsumentów. Drugie opracowanie – „Raport eHandel Polska 2009 – udostępnił serwis Sklepy24.pl
Zwykli zjadacze chleba, dziennikarze, przedsiębiorcy, urzędnicy z Unii Europejskiej przez dwa dni z zapałem dyskutowali nad tym, czy konsument w gęstwinie ofert może jeszcze dokonać trafnego wyboru, na ile Web 3.0. – zreintegrowany i hiperkonwergentny Internet stanowi ryzyko?
Wakacje tuż tuż… biura podróży kuszą błogim wypoczynkiem pod palmami w towarzystwie egzotycznych drinków. Co zrobić, by wymarzony urlop nie okazał się pasmem rozczarowań, a powrót z zagranicznej wycieczki wypełniony był bagażem pozytywnych wspomnień? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jak zaplanować urlop idealny. Oto praktyczne wskazówki w formie 10 konsumenckich przykazań.
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) pomaga rocznie ponad 60.000 konsumentów w całej Europie. Najczęstszym tematem skarg na zagraniczne firmy są: brak dostawy towaru zakupionego przez Internet lub jego niezgodność z umową, łamanie praw pasażerów linii lotniczych, nieuczciwe praktyki serwisów sprzedających bilety (na mecze, wydarzenia kulturalne), zagubienie bagażu przez przewoźnika, problemy z zakwaterowaniem, oszustwa firm timesharingowych. Sieć ECC-Net opublikowała właśnie raport z 5-lecia swojej działalności.
Zbliża się Dzień Bezpiecznego Internetu (8 lutego). Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało przykłady najbardziej popularnych trików, by przestrzec przed uleganiem sprytnym sztuczkom internetowych naciągaczy.
Cofnięty licznik czy powypadkowe auto-składak to nierzadko spotykana diagnoza po przeglądzie używanego samochodu, sprowadzonego z zagranicy. Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego trafia wiele skarg na nieuczciwych sprzedawców z Niemiec czy Holandii. Na ich podstawie powstała lista podpowiedzi, jak uniknąć haczyków i nie dać się naciągnąć.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.