List of all articles

Uziemione Dreamlinery a prawa pasażerów

Amerykański urząd nadzoru lotniczego FAA (Federal Aviation Administration) wydał dyrektywę o zdatności lotniczej (airwothiness directive) w związku z zaistniałymi przypadkami uszkodzeń akumulatorów litowo-jonowych w samolotach Dreamliner 787. Nadzwyczajne zarządzenie i nadzwyczajna sytuacja powodować może istotne problemy pasażerskie dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę na prawa przysługujące pasażerom w takich sytuacjach.

Read more »

3 pierniki? 3 czekolady?…- Skargi dotyczące cypryjskiej firmy Pride Europe Investments Limited

W związku z tym, że do ECK Polska napływają liczne zgłoszenia dotyczące sklepów internetowych o analogicznych nazwach: 3czekolady.pl, 3pierniki.pl, 3cukierki.pl. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK Polska) prezentuje poniżej, krótki informator – zestawienie najczęściej zadawanych pytań (FAQ). Należy zastrzec, że ustalenia ECK Polska w związku ze zmieniającą się sytuacją nie są ostateczne i nie przesądzają o kwalifikacji stosowanej przez przedsiębiorcę praktyki.

Read more »

Na wyspie ze zniszczonym bagażem…

Konsument podróżował niemieckimi liniami lotniczym na Dominikanę. Po przylocie na wyspę okazało się, że jego bagaż zaginął. Po kilku dniach wakacji, walizka została do niego dostarczona, ale niestety w bardzo złym stanie.

Read more »

Latamy coraz częściej – ECK przypomina prawa pasażera

Według danych Eurostatu ruch na lotnisku im. Chopina rośnie w Europie najszybciej. Warszawski port właśnie przyjął dziesięciomilionowego pasażera. Dynamika rozwoju pasażerskiego transportu lotniczego zdaje się potwierdzać, że konsumenci zaopatrzeni w prawa i instytucje, które zapewniają im szybką, darmową pomoc, coraz chętniej korzystają z usług przewoźników lotniczych.  Świadczy o tym także fakt, że przeważająca większość zgłoszeń do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich jest związanych z transportem pasażerskim, z czego prawie 20%, dotyczy podróży samolotem. ECK przygotowało poniżej mapę podstawowych problemów konsumentów podróżujących samolotem i ich uprawnień.

Read more »

Parada Schumana i Miasteczko Schumana z okazji Dnia Europy

W sobotę, 9 maja br. Europejskie Centrum Konsumenckie uczestniczyło w europejskim kiermaszu „Miasteczko Schumana”. Była to dla odwiedzających okazja uzyskać konsumencką poradę od naszych ekspertów. Goście mogli się także podzielić swoimi konsumenckimi doświadczeniami wypełniając sondę lub uczestniczyć w quizie. Były udostępniane materiały informacyjne oraz atrakcyjne gadżety promujące Sieć ECC-NET.

Read more »

Podrobiony prezent ślubny

Polski konsument zakupił w internecie rzeźbę oferowaną przez holenderskiego sprzedawcę jako dzieło niderlandzkiego artysty z XVIII wieku. Zapłacił za nią 9 tysięcy euro, rzeźba była prezentem ślubnym dla syna. Konsument interesował się sztuką, więc po otrzymaniu przesyłki, zauważył, że rzeźba ma cechy świadczące o tym, że ktoś ją podrobił.

Read more »

Zagubiony bagaż – Komisja Europejska zmieni przepisy o odpowiedzialności przewoźników

Dochodzenie prowadzone przez Komisję Europejską od marca tego roku pokazuje, że linie lotnicze w Europie gubią co 64. bagaż. W okresie od stycznia do października 2008 roku aż 4,6 miliona bagaży dotarło do swoich właścicieli z opóźnieniem. Celem dochodzenia Komisji jest określenie skali problemu, a w rezultacie znalezienie rozwiązania poprzez zmianę przepisów o odpowiedzialności przewoźników.

Read more »

Czat z unijną komisarz Megleną Kunewą

W najbliższy czwartek 14 maja w godzinach 16:30-18:00 Komisarz UE ds. ochrony konsumentów będzie gospodarzem kolejnego czatu online. Tym razem głównym tematem internetowego spotkania najczęstsze problemy konsumentów w okresie wakacyjnym.

Read more »
Skip to content