Specjalne środki ostrożności na brytyjskich lotniskach
W związku z zagrożeniem terrorystycznym na wszystkich lotniskach w Wielkiej Brytanii zostały podjęte dodatkowe środki ostrożności. » Czytaj więcej
W związku z zagrożeniem terrorystycznym na wszystkich lotniskach w Wielkiej Brytanii zostały podjęte dodatkowe środki ostrożności. » Czytaj więcej
„P2P to jak kradzież CD ze sklepu!”, „Musimy chronić artystów, którzy są okradani przez konsumentów w Internecie” – wielkie koncerny filmowe i muzyczne regularnie głoszą w mediach tego typu hasła, tworząc obraz konsumentów jako przestępców.
Konsumentom polskim potrzebna jest praca nad czytelnym systemem instytucji pozasądowych, rozwiązujących problemy między przedsiębiorcą a konsumentem sprawnie i tanio. Pozasądowe rozstrzyganie sporów jest nieocenionym instrumentem wykorzystywanym z powodzeniem już dzisiaj. Przykładem dobrych praktyk są działania Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, Komisji Etyki Reklamy czy mediacje wojewódzkich inspektoratów handlowej. To podstawowe konkluzje debaty, która została zorganizowana przez Europejskie Centrum Konsumenckie przy wsparciu Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 19 listopada br.
Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej” Konsekwencje odstąpienia od umowy o
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-NET) przygotowała raport na temat mechanizmów rozwiązywania transgranicznych sporów konsumenckich w Europie. Raport bada w jaki sposób skargi są rozwiązywane oraz jaką rolę odgrywa w tym względzie mechanizm alternatywnego rozwiązywania sporów (ADR). Raport jest rezultatem dwuletniej współpracy centrów sieci ECC-Net. Projekt koordynowany był przez cztery centra konsumenckie: z Danii, Polski , Włoch oraz Wielkiej Brytanii.
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), obecnych w 27 krajach Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii, obchodzi V-lecie swojej działalności. Pomogliśmy bezpośrednio już niemal 220 tysiącom konsumentów w Europie, którzy zwracali się do nas o pomoc w sprawach indywidualnych. – „Naszą misją jest budowanie świadomości konsumenckiej, doradzanie obywatelom w kwestii ich praw jako konsumentów oraz ułatwianie dostępu do procedur odszkodowawczych, zwłaszcza w sprawach ponadgranicznych” – wyjaśnia Piotr Stańczak, Dyrektor Centrum Sieci ECC-Net w Polsce.
Atrakcyjnie brzmiące obietnice dealera nie zawsze pokrywają się z zapisami w umowie. Niesprawdzony sprzedawca może sprzedać nam jeżdżący bubel, nie ponosząc za to żadnej odpowiedzialności. Europejskie Centrum Konsumenckie w Niemczech podpowiada, na jakie zapisy warto zwrócić szczególną uwagę, by ustrzec się kupna uszkodzonego samochodu, bez prawa do jego reklamacji.
Organizacja dla której pracujesz posiada system polubownego rozwiązywania sporów z konsumentami? Jeśli tak, to zgłoś go do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, by po przejściu weryfikacji znalazł się w prestiżowej bazie podmiotów ADR na stronach „ec.europa.eu”. Dzięki temu Twoja organizacja zyska renomę, rozpoznawalność i zaufanie w oczach klientów oraz odbiorców, i to zupełnie bezpłatnie!
Komisja Europejska przedstawiła pakiet przepisów mających na celu wzmocnienie i rozszerzenie praw pasażerów linii lotniczych: prawa do informacji, opieki i zmiany planu podróży. Usprawnione zostaną też procedury składania skarg oraz środki egzekwowania prawa.
Obecnie głównym problemem pasażerów jest to, że mimo silnej ochrony ich praw zapewnionej przez przepisy UE, miewają oni trudności z korzystaniem ze swoich praw i odczuwają frustrację, gdy przewoźnicy lotniczy ich nie respektują.
zapraszają na Forum Rynku Wewnętrznego Single Market Forum (SIMFO) 3 – 4. października 2011 r. Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego ul.
Pod koniec października Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) opublikowała raport “Air Passengers Rights Report 2011 – in the aftermath of the Volcanic Ash Crisis”, poświęcony analizie praw pasażerów linii lotniczych oraz ich przestrzegania, szczególnie w kontekście kryzysu wywołanego w 2010 roku przez chmurę pyłu wulkanicznego, w krajach UE, Norwegii i Islandii.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.