„Coraz bliżej święta – porady dla e-konsumenta”
Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza 4 grudnia 2013 r. (środa) o godz. 12.00 na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej” poświęcony bezpiecznym zakupom online:
Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza 4 grudnia 2013 r. (środa) o godz. 12.00 na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej” poświęcony bezpiecznym zakupom online:
Polska konsumentka zakupiła przez Internet markowe perfumy od firmy zarejestrowanej w Estonii. Dotarły one do niej po kilku dniach roboczych i niestety okazało się, że towar jest imitacją znanej marki.
Zarezerwowałeś przez Internet apartament w Barcelonie, ale nie możesz pojechać? Lądujesz na egzotycznej wyspie bez bagażu? Pokój hotelowy nie spełnia oczekiwanych wymagań? ECK podpowiada, jak uniknąć wakacyjnych problemów i pułapek.
ECK informuje o powstaniu nowego portalu Prawakonsumenta.uokik.gov.pl, który przybliża przepisy ustawy o prawach konsumenta. Serwis został stworzony z myślą o konsumentach jak i przedsiębiorcach – pomaga w przygotowaniu firm do zmian prawnych.
Polska linia lotnicza Eurolot ogłosiła, że będzie realizować swoje połączenia tylko do końca marca br. Spółka informuje jednocześnie, że pasażerowie, którzy zakupili bilety na terminy późniejsze, otrzymają 100-procentowy zwrot kosztów lub – w miarę możliwości – bezkosztową zmianę rezerwacji na przelot innym przewoźnikiem.
Konsumentka miała wrócić z wakacji na Kubie francuskimi liniami lotniczymi do Warszawy przez Paryż. Kilka dni przed odlotem otrzymała informację, że jej lot został odwołany, a kolejny odbędzie się za trzy dni. Konsumentka nie mogła pozwolić sobie na przymusowe wydłużenie pobytu i znalazła alternatywne połączenie. Przewoźnik zgodził się na zamianę biletów na lot, który odbywał się dzień wcześniej niż planowany.
The consumer from the Czech Republic bought in the Polish store leather sofa worth more than 1 500 euros. After a few days he noticed some defects in the furniture for example: broken seating, which may have occurred during transportation. The consumer contacted the seller and was proposed replacement of defective parts. At the next delivery, the consumer was more cautious and in the presence of the courier checked the delivered components.
Europejskie Centrum Konsumenckie serdecznie zaprasza na debatę poświęconą przeszkodom, z jakimi boryka się e-konsument oraz wyzwaniom, jakie stoją przed e-przedsiębiorcą, pt.: „E-commerce na miarę Europy – sytuacja konsumenta i przedsiębiorcy”.
Z początkiem lipca sezon urlopowy rozpocznie się na dobre. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej panującej na światowych rynkach, wielu Polaków zdecyduje się wypocząć za granicą. Przed zakupieniem wymarzonej letniej wycieczki warto dokładnie przyjrzeć się ofercie biura podróży, klubu wakacyjnego czy linii lotniczych, by nie paść ofiarą nieuczciwych przedsiębiorców i usługodawców. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina, że konsumentów-turystów na urlopie również chroni unijne prawo konsumenckie.
W dniach 1 – 2 kwietnia 2009 roku w Brukseli odbędzie się pierwszy w historii Europejski Szczyt Konsumencki.
10 inicjatyw unijnych już w trakcie realizacji. Cel – poprawa zdrowia i opieki medycznej.
Komisarz ds. ochrony konsumentów UE Meglena Kunewa opublikowała dziś sprawozdanie śródokresowe dotyczące przeprowadzonego na obszarze całej UE dochodzenia dotyczącego egzekwowania praw konsumentów w przypadku reklam wprowadzających w błąd oraz nieuczciwych praktyk stosowanych w internetowej sprzedaży biletów lotniczych. Ze sprawozdania wynika, że linie lotnicze mają „poważne, uporczywe problemy związane z ochroną konsumentów”. W ciągu siedmiu ostatnich miesięcy trzeba było podjąć działania w zakresie egzekwowania praw konsumentów przeciwko jednej trzeciej badanych stron internetowych (137 stron z 386 sprawdzonych początkowo przez 13 państw członkowskich składających sprawozdania), w wyniku stwierdzonych przypadków łamania wspólnotowego prawa ochrony konsumentów. W tym czasie usunięto nieprawidłowości na ponad połowie tych stron.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.