List of all articles

Konsumenci na Olimpiadzie

Chcesz cieszyć się Igrzyskami Olimpijskimi i zaoszczędzić czas, pieniądze i nerwy unikając problemów z transportem, zakwaterowaniem, zakupami w Wielkiej Brytanii? – Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało garść praktycznych rad i sugestii jak bezpiecznie korzystać z usług, jak dokonywać zakupów w Zjednoczonym Królestwie.

Dodatkowe informacje w języku angielskim znajdziesz na stronie internetowej specjalnie przygotowanej przez Komisję Europejską.

(http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/london_2012/index_en.htm)

FreeDigitalPhotos.net

Read more »

Skargi dotyczące praktyk szwajcarskiej firmy Westerfield International AG

Europejskie Centrum Konsumenckie od dłuższego czasu otrzymuje skargi dotyczące praktyk szwajcarskiej firmy Westerfield International AG. Najczęściej osobami skarżącymi są byłe pacjentki oddziałów położniczych, które wypełniały bliżej nieokreślone ankiety, podając w nich swoje dane osobowe, w tym numer telefonu. Problem jest potęgowany przez kraj pochodzenia firmy, która ponadto ma złożony międzynarodowy schemat marketingu produktów i rozpatrywania reklamacji (skrzynka pocztowa w Holandii, obca firma telemarketingowa w Polsce).

Read more »

Problem nierównego traktowania konsumentów

Przedsiębiorcy mają swobodę przy określaniu zakresu terytorialnego swojej działalności, jednak skargi kierowane przez konsumentów do centrów sieci ECC-Net pokazują, że wybrane praktyki rynkowe stosowane przez firmy są kształtowane ze szkodą dla konsumentów oraz nie są zgodne z Dyrektywą 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej usług na rynku wewnętrznym.

Dyrektywa usługowa 2006/123/WE obliguje państwa członkowskie do usuwania przeszkód, jakie napotykają konsumenci w momencie nabywania usługi od usługodawcy z innego kraju UE.

Read more »

„Dziecko-konsument w internecie” – wykład w lutym

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza 12 lutego 2014 r. (środa) o godz. 12.00 na kolejny wykład otwarty pt.: „Dziecko-konsument w internecie – praktyczny poradnik dla troskliwego rodzica”. Spotkanie będzie dotyczyć zasad bezpiecznego poruszania się przez dzieci po sieci.

Read more »

Konsument ma prawo do „obiektywnej” wyszukiwarki internetowej

Parlament Europejski wezwał Komisje Europejską do zapobiegania nadużywaniu dominującej pozycji przez firmy internetowe, rozdzielenia wyszukiwarek od innych usług komercyjnych i wsparcia rozwoju „chmury”. Treścią przyjętej na posiedzeniu 27 listopada Parlament Europejski rezolucji był też apel o zniesienie barier dla rozwoju jednolitego rynku cyfrowego w UE.

Read more »

Deklaracja przewoźnika

Konsumentka zamieszkała na terenie Belgii podróżowała polskimi liniami lotniczymi z Brukseli do Warszawy. Jej bagaż został opóźniony o ponad 24 godziny. Pasażerka musiała zakupić niezbędną odzież i kosmetyki. Poniosła w związku z tym liczne wydatki w kwocie blisko 1000 złotych.

Read more »
Skip to content