List of all articles

72 000 konsumentów otrzymało pomoc od Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w 2012 r.

Wyniki raportu Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w Europie (ECC-Net) za 2012 r. jednoznacznie pokazują, że każdego roku coraz więcej konsumentów korzysta z informacji i usług świadczonych przez ECC-Net. Większość rozpatrywanych w ubiegłym roku spraw dotyczyła zakupów   w Internecie.

W 2012 r. do ECC-Net wpłynęło ponad 72.000 zapytań i skarg od konsumentów dotyczących zakupów o charakterze transgranicznym na obszarze Unii Europejskiej, Norwegii oraz Islandii. Coraz większą popularnością cieszy się e-commerce, stąd aż 60% z 32.000 skarg odnosiła się do zakupów on-line, głównie w obszarze transportu lotniczego.

Read more »

„Model przeciętnego konsumenta” – wykład

13 listopada 2013 r. o godz. 12.00, w Ośrodku Debaty Międzynarodowej w Warszawie odbędzie się wykład pt.: ”Model przeciętnego konsumenta”. Słuchacze będą mogli się dowiedzieć o sposobach definiowania pojęcia przeciętnego konsumenta – na gruncie obowiązujących przepisów, a także poprzez analizę orzecznictwa sądów krajowych oraz Trybunału Sprawiedliwości UE.

Read more »

Chórzyści

12 studentów z akademickiego zespołu chóralnego podróżowało z Barcelony przez Berlin do Warszawy. Na lotnisku Tegel w Berlinie ich lot do Polski został odwołany. Po spędzeniu nocy w hotelu na koszt przewoźnika, grupa odleciała następnego dnia rano.

Read more »

Konferencja ECK o e-handlu już wkrótce

Europejskie Centrum Konsumenckie wspólnie z Trusted Shops (znak jakości sklepów internetowych) zapraszają na konferencję poświęconą problemom związanym ze sprzedażą na rynku cyfrowym UE, pt.: „Prawo a obsługa klienta w sklepie internetowym”.

Read more »

Reklamacja u dentysty

Austriacka konsumentka polskiego pochodzenia podczas urlopu udała się do dentysty w Poznaniu. Wykonany zabieg okazał się źle przeprowadzony, konsumentka skarżyła się na bóle szczęki i głowy.

Read more »

Zgubiony smartfon

Polski konsument zakupił smartfon w sklepie internetowym niemieckiego sprzedawcy. Dostarczony towar okazał się wadliwy. Sprzedawca obiecał wymienić telefon na nowy. Po kilku tygodniach oczekiwania na przesyłkę, zmartwiony konsument skontaktował się z przedsiębiorcą.

Read more »

Geoblocking: Podziel się swoim doświadczeniem z ECC-Net!

W ramach projektu wspólnego Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) nt. dyrektywy usługowej, szczególna uwaga zostanie poświęcona zagadnieniu geoblockingu (czyli blokowaniu przeglądania witryn i aplikacji użytkownikom, jeżeli nie są w kraju lub miejscu ustalonym przez właściciela danych treści). Jeżeli napotkali Państwo jakiekolwiek problemy w tym zakresie, prosimy o podzielenie się swoim doświadczeniem i odpowiedź na 3 krótkie pytania.

Read more »

ECC-Net pomoże gościom Światowych Dni Młodzieży

Podczas Światowych Dni Młodzieży pielgrzymi z krajów UE, Norwegii i Islandii, którzy napotkają w Polsce na zakupowe problemy mogą się kontaktować bezpośrednio z Europejskim Centrum Konsumenckim (ECK). Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce należy do ECC-Net, sieci 30. centrów, które informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej, bezpłatnie udzielają porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych.

Read more »

Nowe normy dotyczące bezpieczeństwa produktów do pielęgnacji lub ochrony dzieci w UE

Podczas posiedzenia Komitetu ds. Ogólnego Bezpieczeństwa Produktów, które odbyło się 15 czerwca br., państwa członkowskie UE przegłosowały wprowadzenie dwóch nowych norm związanych z bezpieczeństwem dzieci. Nowe normy dotyczą urządzeń blokujących okna i drzwi balkonowe oraz artykułów do kąpieli dzieci. Jest to część szerszych działań prowadzonych w celu aktualizacji norm bezpieczeństwa dla produktów do pielęgnacji lub ochrony dzieci w UE.

Read more »
Skip to content