Sezon wakacyjny dobiegł końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów konsumenci-turyści przywożą bagaże ciepłych wspomnień, zdjęcia pięknych widoków i pamiątkowe przedmioty. Niestety, niektórzy, oby nieliczni, wracają do domu z kłopotem. Jeśli tania linia lotnicza zniszczyła bagaż, kupiony produkt okazał się wadliwy, czy też wbrew umowie w hotelu nie było posiłków, zgodnie z przepisami prawa konsumenckiego można egzekwować swoje prawa i dochodzić roszczeń.
Przypominamy, że w przypadku gdy podjęte przez konsumenta działania (reklamacja) nie przyniosły rezultatów, poszkodowany może zgłosić się z swoim problemem do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza na stronie www.konsument.gov.pl). Eksperci ECK Polska, doświadczeni prawnicy w zakresie prawa konsumenckiego, udzielają porad prawnych, pomagają indywidualnym konsumentom w dochodzeniu roszczeń i polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcom.
Z myślą o konsumentach borykającymi się z wakacyjnymi problemami, również na startowej stronie internetowej ECK Polska www.konsument.gov.pl udostępniona jest interaktywna aplikacja „Konsument po wakacjach”. W zależności od przedmiotu problemu, poszkodowany konsument może wybrać jedną z sześciu czytelnych opcji: podróże samolotem, transakcje on-line, usługi turystyczne wynajem auta, zakupy towarów i usług, zniszczony bagaż. Po wybraniu jeden z ikon konsument „przechodzi” do konkretnej sekcji, w której znajdzie przystępne informacje dotyczące jego praw, wysokości ewentualnego odszkodowania, czy też wskazówki odnośnie składania reklamacji.
Osoby zainteresowaną unijną polityka konsumencką, które chcą na bieżąco śledzić nowinki i zmiany praw konsumenta w Europie mogą również zamówić newsletter ECK Polska. Prenumeratę biuletynu można zamówić poprzez stronę internetową www.konsument.gov.pl lub bezpośrednio wysyłając email na adres subscribe@konsument.gov.pl.