List of all articles

Już jutro zapraszamy do Miasteczka Europejskiego na Krakowskim Przedmieściu

Masz problem z uzyskaniem odszkodowania za zagubiony bagaż od włoskich linii lotniczych? Brytyjski e-sprzedawca nie odpowiedział na reklamację? Odwiedź w sobotę, 12 maja, Miasteczko Europejskie na Krakowskim Przedmieściu. Od 11.00-15.00 w okolicach Kościoła Św. Anny (stoisko nr 15) eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą udzielali porad dot. praw konsumentów w Unii Europejskiej związanych z zakupami i podróżami po Europie.

Read more »

Sprawa Finroyal – informacja dla pokrzywdzonych

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce informuje, że klienci, którzy podejrzewają, że zostali oszukani przez Finroyal trade mark of FRL Capital Limited, przedsiębiorcę z siedzibą w Wielkiej Brytanii, powinni zgłosić pisemne zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa do VI Wydziału ds. Przestępczości Gospodarczej Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

Read more »

KONKURS BEZPIECZNY E-SKLEP 2013

Zakupy robione przez Internet są wygodne i niejednokrotnie tańsze, a mimo to, jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie PayU przez TNS Polska w listopadzie 2012 roku, wciąż decyduje się na nie mniej niż połowa Polaków po 15 roku życia. Aby ośmiellić zarówno konsumentów jak i sprzedawców do korzystania z Internetu rozpoczyna się III edycja KONKURSU BEZPIECZNY E-SKLEP. Europejskie Centrum Konsumenckie zostało partnerem merytorycznym tego przedsięwzięcia.

Read more »

KE zapowiada likwidację opłat za roaming

Komisja Europejska przedstawiła projekty aktów prawnych dotyczących rynku telekomunikacyjnego. Zgodnie z przyjętym pakietem od 1 lipca 2014 r. mają zostać zlikwidowane opłaty za roaming za połączenia przychodzące. W przypadku roamingu za połączenia wychodzące, do połowy 2016 r. operatorzy będą zobowiązani do wyboru między następującymi wariantami:

1) zaoferowanie planów taryfowych obowiązujących w całej Unii Europejskiej (korzystanie z telefonu za granicą tak jak w kraju), w cenach regulowanych przez konkurencję na rynku krajowym,

2) pozwolenie swoim klientom na częściowe odejście do konkurencji, tj. na wybranie osobnego dostawcy usług roamingu, który oferuje niższe stawki (bez konieczności zakupu nowej karty SIM).

Read more »

Zawarcie umowy przez internet bez wiedzy konsumenta

Klient niemieckiego biura podróży otrzymał specjalny voucher, który uprawniał go do rabatu przy ewentualnym zakupie kolejnej wycieczki. Konsument zdecydował się sprawdzić prawdziwość oferty.  Na stronie internetowej biura podróży wybrał przypadkową destynację i wpisał do formularza zamówienia numer vouchera. Okazało się, że cena faktycznie jest niższa o 15 %. Następnego dnia konsument dostał maila, który potwierdzał dokonanie zakupu wycieczki, mimo że nie wypełnił żadnych pól niezbędnych do zawarcia umowy.

Read more »

Wykład w maju – wypożyczanie samochodów

Europejskie Centrum Konsumenckie zaprasza na wykład prowadzony przez ECK w Europe Direct Warszawa pt.: „Wynajmujesz samochód w Europie – wynajmujesz problem?”. Spotkanie odbędzie się 22 maja (czwartek) o godz. 12.00.

Read more »

Zła technologia produkcji

Konsumentka kupiła przez Internet sandały od niemieckiego przedsiębiorcy. Pomimo, że w okresie zimowym przechowywała je we właściwy sposób, w odpowiednich warunkach, to obuwie uległo zniszczeniu. Skórzane paski na całym bucie uległy rozklejeniu. Konsultacja wady w zakładzie szewskim wskazywała, że naprawa jest w zasadzie niemożliwa, a przede wszystkim bardzo kosztowna z uwagi na fakt, że wada jest wynikiem złej technologii produkcji tego towaru.

Read more »

Zmiany w prawie konsumenckim

25 grudnia 2014 r. wchodzi w życie Ustawa o prawach konsumenta, która wprowadza do polskiego porządku prawnego dyrektywę 2011/83/UE i rewiduje implementacje dyrektywy 1999/44/WE. Czasu na zapoznanie się z nowymi przepisami pozostało niewiele, dlatego sieć ECC-Net opracowała krótki Quiz, który zwraca uwagę na najistotniejsze kwestie dotyczące e-handlu: 10 pytań do właścicieli sklepów internetowych i 10 pytań do ich klientów. Warto się sprawdzić!

ECK przygotowało również listę najważniejszych zmian w prawie konsumenckim…

Read more »

Pomagamy na europejskim poziomie już 10 lat!

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obchodzi w tym roku okrągłą 10. rocznicę. Centra zlokalizowane są we wszystkich 28. państwach unijnych, Norwegii i Islandii. ECK Polska powstało w 2005 r. i od tego czasu jest współfinansowane przez Komisję Europejską oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W ciągu dekady ECK w naszym kraju obsłużyło ponad 21 tys. konsumentów. Zapraszamy do zapoznania się z „The ECC-Net Anniversary Report 2005-2015”.

Read more »

Komisja proponuje nowoczesne prawo umów cyfrowych

Realizując przyjętą strategię rynku cyfrowego, Komisja Europejska przedstawiła dwa wnioski, które mają posłużyć lepszej ochronie konsumentów dokonujących zakupów w internecie w całej UE oraz pomóc przedsiębiorstwom w rozszerzaniu swojej oferty w internecie.

Read more »
Skip to content