Wakacje za nami, a Ty wciąż odkładasz wysłanie reklamacji? Nie zwlekaj – reklamuj! Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK podsumowuje wakacyjne skargi i wskazuje, jak i w jakim terminie należy wysłać reklamację!

Wakacyjne skargi w ECK:

W porównaniu do roku 2020 liczba zgłoszeń jest niższa. Wówczas w tym samym okresie (od 1.06 do 26.09) ECK odnotowało 2511 skarg. Warto jednak zaznaczyć, że w poprzednim roku ponad 40% z nich było powiązanych z koronawirusem. Wśród tegorocznych skarg zaledwie 123 zgłoszenia konsumentów dotyczą problemów wywołanych przez pandemię. 

W jakim czasie wysłać reklamację?

Terminy na wysłanie reklamacji mogą się różnić w zależności od problemu.

Ważne! Okres przedawnienia może się różnić w zależności od przepisów danego kraju, które mają zastosowanie w konkretnej sytuacji.

Jak przygotować reklamację?

Reklamacja powinna być wysłana w formie pisemnej. Dołączamy do niej:

Skorzystaj z gotowych szablonów reklamacji ECK: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji/

Odmowa lub brak odpowiedzi

W przypadku odrzucenia reklamacji bądź braku odpowiedzi w czasie 30 dni, warto zwrócić się poradę lub pomoc do organizacji konsumenckiej. W sprawach dotyczących przedsiębiorców z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie: https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/.

Skip to content