Sezon wakacyjny dobiegł końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów konsumenci-turyści przywożą bagaże ciepłych wspomnień, zdjęcia pięknych widoków i pamiątkowe przedmioty. Niestety, niektórzy, oby nieliczni, wracają do domu z kłopotem. Jeśli tania linia lotnicza zniszczyła bagaż, kupiony produkt okazał się wadliwy, czy też wbrew umowie w hotelu nie było posiłków, zgodnie z przepisami prawa konsumenckiego można egzekwować swoje prawa i dochodzić roszczeń.

Przypominamy, że w przypadku gdy podjęte przez konsumenta działania (reklamacja) nie przyniosły rezultatów, poszkodowany może zgłosić się z swoim problemem do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza na stronie www.konsument.gov.pl). Eksperci ECK Polska, doświadczeni prawnicy w zakresie prawa konsumenckiego, udzielają porad prawnych, pomagają indywidualnym konsumentom w dochodzeniu roszczeń i polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcom.

Z myślą o konsumentach borykającymi się z wakacyjnymi problemami, również na startowej stronie internetowej ECK Polska www.konsument.gov.pl udostępniona jest interaktywna aplikacja „Konsument po wakacjach”. W zależności od przedmiotu problemu, poszkodowany konsument może wybrać jedną z sześciu czytelnych opcji: podróże samolotem, transakcje on-line, usługi turystyczne wynajem auta, zakupy towarów i usług, zniszczony bagaż. Po wybraniu jeden z ikon konsument „przechodzi” do konkretnej sekcji, w której znajdzie przystępne informacje dotyczące jego praw, wysokości ewentualnego odszkodowania, czy też wskazówki odnośnie składania reklamacji.

Konsument po wakacjach

 

Osoby zainteresowaną unijną polityka konsumencką, które chcą na bieżąco śledzić nowinki i zmiany praw konsumenta w Europie mogą również zamówić newsletter ECK Polska. Prenumeratę biuletynu można zamówić poprzez stronę internetową www.konsument.gov.pl lub bezpośrednio wysyłając email na adres subscribe@konsument.gov.pl.

 

Zapraszamy!

Sezon wakacyjny dobiegł końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów konsumenci-turyści przywożą bagaże ciepłych wspomnień, zdjęcia pięknych widoków i pamiątkowe przedmioty. Niestety, niektórzy, oby nieliczni, wracają do domu z kłopotem. Jeśli tania linia lotnicza zniszczyła bagaż, kupiony produkt okazał się wadliwy, czy też wbrew umowie w hotelu nie było posiłków, zgodnie z przepisami prawa konsumenckiego można egzekwować swoje prawa i dochodzić roszczeń.

Przypominamy, że w przypadku gdy podjęte przez konsumenta działania (reklamacja) nie przyniosły rezultatów, poszkodowany może zgłosić się z swoim problemem do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza na stronie www.konsument.gov.pl). Eksperci ECK Polska, doświadczeni prawnicy w zakresie prawa konsumenckiego, udzielają porad prawnych, pomagają indywidualnym konsumentom w dochodzeniu roszczeń i polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcom.

Z myślą o konsumentach borykającymi się z wakacyjnymi problemami, również na startowej stronie internetowej ECK Polska www.konsument.gov.pl udostępniona jest interaktywna aplikacja „Konsument po wakacjach”. W zależności od przedmiotu problemu, poszkodowany konsument może wybrać jedną z sześciu czytelnych opcji: podróże samolotem, transakcje on-line, usługi turystyczne wynajem auta, zakupy towarów i usług, zniszczony bagaż. Po wybraniu jeden z ikon konsument „przechodzi” do konkretnej sekcji, w której znajdzie przystępne informacje dotyczące jego praw, wysokości ewentualnego odszkodowania, czy też wskazówki odnośnie składania reklamacji.

Konsument po wakacjach

Osoby zainteresowaną unijną polityka konsumencką, które chcą na bieżąco śledzić nowinki i zmiany praw konsumenta w Europie mogą również zamówić newsletter ECK Polska. Prenumeratę biuletynu można zamówić poprzez stronę internetową www.konsument.gov.pl lub bezpośrednio wysyłając email na adres subscribe@konsument.gov.pl.

Zapraszamy!
Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.