Sprzedawca absolutnie „niechroniony” – zwrot towaru

Konsument z Czech kupił zestaw kluczy na polskiej aukcji internetowej w kwocie ok. 160 zł (978 czeskich koron). Po otrzymaniu przesyłki od przedsiębiorcy stwierdził, że jakość narzędzi nie jest zadowalająca, a kufer ma lekkie zarysowania i odkształcenia pokrywy. Konsument postanowił odstąpić od umowy w terminie 14 dni i odesłał produkt. Niestety zamiast zwrotu pieniędzy otrzymał informację, że odesłany kufer jest zniszczony.


Przedsiębiorca poprosił o dostarczanie raportu uszkodzenia sporządzonego przy kurierze. Konsument jednak takiego nie posiadał. Powołując się na brak protokołu przedsiębiorca pomniejszył pierwotną kwotę zwrotu o ok. 50 zł (300 czeskich koron). Konsument skierował sprawę do ECK Czechy, które przekazało ją do ECK Polska. Centrum poinformowało przedsiębiorcę, że uzależnianie zasadności reklamacji od spisania protokołu odbioru zniszczeń stanowi klauzulę niedozwoloną. Przedsiębiorca stwierdził wobec tego, że „Niestety, w tym zakresie sprzedawca nie jest absolutnie chroniony”, dokonując zwrotu pełnej kwoty.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.