Konsumentka z Polski zamówiła za pośrednictwem internetu u niemieckiego przedsiębiorcy kurnik do własnego montażu. Konsumentce zależało na zakupie solidnego produktu, dlatego poświęciła kilka dni na przejrzenie ofert internetowych. Zakupiony kurnik był reklamowany jako trwały i bezpieczny. Niestety, już pierwszej nocy użytkowania odpadł kawałek ścianki, będący gotowym elementem, co spowodowało połamanie podłogi. Po zdarzeniu konsumentka dokładniej obejrzała produkt, okazało się, że gotowe elementy połączone były bardzo krótkim wkrętem i kroplą kleju. Poszkodowana samodzielnie poniosła koszty naprawy i wzmocnienia kurnika. Złożyła również reklamacje, żądając zwrotu połowy kosztów kurnika – 315 PLN (75 EUR), jednak nie otrzymała odpowiedzi.
Konsumentka postanowiła przekazać sprawę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (ECK Polska), które wspólnie z centrum kraju przedsiębiorcy – ECK Niemcy uzyskało zwrot kwoty, której domagała się poszkodowana (75 EUR).