Litewski konsument wraz z żoną podróżował z Los Angeles do Pałągi (miasto na Litwie) z przesiadką w Warszawie. Lot z Warszawy do Pałągi obsługiwany przez polską linię lotniczą został odwołany, a pasażerom zaproponowano podróż do miejsca docelowego następnego dnia. Po powrocie konsument złożył reklamację, żądając odszkodowania wysokości 1200 EUR (600 EUR na osobę). Przewoźnik zgodził się na wypłatę rekompensaty w wysokości 250 EUR na pasażera, sugerując się wyłącznie dystansem między Warszawą a Pałągą. Konsument nie zgodził się z propozycją polskiego przedsiębiorcy i zgłosił sprawę do ECK Litwa, które przekazało ją do ECK Polska.
ECK Polska w korespondencji z przewoźnikiem powołało się na przykłady wyroków sądów, które wskazują, że pojęcie „odległości” przy lotach łączonych (w ramach tej samej rezerwacji) obejmuje dystans między pierwszym miejscem odlotu a lotniskiem docelowym (w tej sytuacji między Los Angeles i Pałągą). Dzięki współpracy ECK Litwa oraz ECK Polska konsumenci uzyskali odszkodowanie wysokości 1200 EUR.