Od 2018 r. liczba zgłoszeń konsumentów na problemy z zakupioną odzieżą lub obuwiem nieustannie rośnie.  Problemy konsumentów głównie dotyczą odstąpienia od umowy oraz wad towarów.  Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK podsumowuje skargi dotyczące sektora odzieżowo-obuwniczego.

Problemy lotnicze konsumentów to wciąż kategoria spraw, która najczęściej pojawia się w zgłoszeniach otrzymywanych przez ECK. Kolejną grupą stanowią skargi na zakup odzieży i obuwia. Corocznie ECK odnotowuje ich znaczny wzrost!

Dane za lata 2018-2022

Zgłoszenia, jakie otrzymaliśmy na problemy z zakupioną odzieżą lub obuwiem w okresie od 1 stycznia do 21 października w latach:

Podobnie, jak w latach ubiegłych większość spraw dotyczyła zakupów internetowych (w 2022 r. 93% otrzymanych zgłoszeń).

Poza pandemią, która ograniczyła ruch, a tym samym zmusiła konsumentów do korzystania z internetu  na wzrost zgłoszeń wpłynęły nowe formy zakupów internetowych np. aplikacje, czy zautomatyzowane zwroty towarów – wskazuje Koordynator ECK Karol Muż.

Najczęstsze zgłaszane problemy w latach 2021-2022 dotyczyły:

Polscy konsumenci w 2022 r. najczęściej skarżą się na sprzedawców odzieży i obuwia z:

Wielu konsumentów wciąż skarży się na konieczność odesłania towaru do Azji. Konsumenci kupują odzież w sklepie brytyjskim. Po otrzymaniu zakupu okazuje się, że rzecz nie przypomina tej ze zdjęcia. Sprzedawca prosi o odesłanie towaru do Chin, koszt często przewyższa cenę kupionego produktu.

 Co zrobić, aby uniknąć reklamacji lub ją usprawnić? 

Bezpłatna pomoc dla konsumentów

W przypadku problemów z przedsiębiorcą z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, skorzystaj z pomocy Europejskiego Centrum Konsumenckiego w kraju zamieszkania.

Kontakt do ECK Polska:

Problem z polskim przedsiębiorcą:

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.