Czasem wystarczy zapytać!

Konsument z Wielkiej Brytanii na stałe mieszkający w Polsce kupił laptopa w autoryzowanym przez producenta sklepie z siedzibą w Holandii. Sprzęt od samego początku sprawiał problemy – często się zawieszał, a po paru miesiącach całkowicie przestał działać. Konsument  nie zdawał sobie sprawy, że zgłosił problem do serwisu gwarancyjnego. Laptop został jednak naprawiony.

Po krótkim czasie, pojawił się ten sam problem. Konsument wybrał tę samą formę kontaktu i ponownie trafił do serwisu, który zaznaczył, że kolejna naprawa będzie już odpłatna.

Konsument nie godził się na to, dlatego zwrócił się po pomoc do ECK Polska – odwiedzając centrum osobiście.

Prawnik ECK doradził mu, że poza gwarancją ma prawo złożyć reklamację do sprzedawcy w ramach rękojmi. Doradca ECK pomógł mu odnaleźć na stronie adres, na który ma wysłać reklamację, a także wskazał podstawę prawną.

Okazało się, że dzięki pomocy ECK , konsument rozwiązał sprawę już na etapie reklamacji. Sprzedawca zgodził się mu zwrócić pieniądze w kwocie 3399 zł.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.