ZAŁĄCZNIK DO KARTY JAKOŚCI OBSŁUGI
Zakres działalności ECC-Net
ECC-Net jest kompetentne, jeżeli:
- zgłoszenie pochodzi od konsumenta, co oznacza „osobę fizyczną działającą w celach niezwiązanych z działalnością handlową, gospodarczą i zawodową„
- dotyczy profesjonalnego przedsiębiorcy,
- a skarga ma charakter transgraniczny na terenie UE, Islandii i Norwegii.
ECC-Net nie jest kompetentne:
- w przypadku skarg dotyczących dwóch osób fizycznych (np. zakup towarów lub wynajmu wakacyjnego między dwiema osobami prywatnymi),
- w przypadku skarg dotyczących dwóch podmiotów,
- jeżeli skarga dotyczy przedsiębiorcy spoza geograficznego zasięgu sieci (Szwajcaria, USA, Chiny, Rosja …),
- jeżeli przedsiębiorca wyraźnie odmówił współpracy z ECC-Net,
- jeżeli już rozpocząłeś procedurę prawną / procedurę sądową.
Jeżeli zapytanie dotyczy sprawy, która nie należy do kompetencji ECC-Net, poinformujemy o tym konsumenta i jeżeli jest to możliwe, podamy dane kontaktowe organu lub organizacji właściwej do rozpatrzenia danego zgłoszenia. Tak będzie na przykład:
- jeżeli nie istnieje możliwość identyfikacji przedsiębiorcy,
- w przypadku oszustwa,
- jeżeli sprawa dotyczy usług finansowych lub ubezpieczeniowych.