Jak napisać reklamację do hotelu?

Wzory reklamacji w języku polskim

W dniu <wprowadź datę> dokonałem rezerwacji pokoju w hotelu <nazwa hotelu> za pośrednictwem strony internetowej <wprowadź nazwę portalu pośredniczącego lub stronę internetową hotelu>. Niestety po dotarciu na miejsce okazało się, że musiałem/am zamieszkać w innym pokoju niż ten, który opłaciłem/am.

Żądanie i termin rozpatrzenia

Domagam się <określ swoje żądania, np. zwrotu pieniędzy w wysokości…>. Proszę o ustosunkowanie się do tego <listu / e-maila> w ciągu 14 dni roboczych od daty wysłania.

Z poważaniem
<imię i nazwisko>

Załączniki:

  • Treść oferty/ potwierdzenie zakupu
  • potwierdzenie przelewu lub wyciąg z karty kredytowej
  • zdjęcia pokoju lub potwierdzenie zastanego stanu faktycznego niezgodnego
    z oferta/umową

W okresie pomiędzy <wprowadź dzień lub okres, w którym korzystałeś z usług hotelu>, wynajmowałem pokój w hotelu <nazwa hotelu> w <nazwa miasta i kraju> pod numerem rezerwacji <numer rezerwacji>.

Opis sytuacji i uzasadnienie

Świadczone przez Państwa usługi nie spełniły moich oczekiwań, ponieważ <opisz, dlaczego nie jesteś zadowolony z usług hotelu, np.: w pokoju nie działała klimatyzacja lub spa było zamknięte>. Moje oczekiwania były oparte na przedstawionej przez Państwa ofercie. Zgodnie z nią <wyjaśnij, co było
w niej zawarte i że na tej podstawie uważasz, że Twoja skarga jest uzasadniona>.

Żądanie i termin rozpatrzenia

Domagam się <określ swoje żądania, np. zwrotu pieniędzy w wysokości…>. Proszę o ustosunkowanie się do tego <listu / e-maila> w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania tej wiadomości.

Z poważaniem
<imię i nazwisko>

Załączniki:

  • treść oferty lub umowy
  • potwierdzenie rezerwacji
  • potwierdzenie przelewu lub wyciąg z karty kredytowej
  • zdjęcia pokoju lub potwierdzenie zastanego stanu faktycznego niezgodnego
    z oferta/umową
 
 

Wzory reklamacji w języku angielskim

On <enter the date> I booked a room in the hotel <hotel name> via the website <enter the name of the intermediary website or the hotel website>. Unfortunately, once I got to the place, it turned out that I had to stay in a room other than the one I paid for.

Request and deadline for processing

I request to <specify your claims, e.g. a refund of money in the amount of…>. I am looking forward for your reply to this <letter/e-mail> within 14 business days from the date of sending.

Yours faithfully,
<first and last name>

Attachments: 

  • contents of the offer/ confirmation of purchase
  • confirmation of the money transfer or statement from the credit card
  • pictures of the room or other confirmation of the existing conditions inconsistent
    with the offer/contract

On <enter the day or period you used the hotel services>, I rented a room in the hotel <hotel name> in <city and country name> under booking number <booking number>.

Description of the situation and justification

The services you provided have not met my expectations, since <state the reasons why you are not satisfied with the hotel’s services, e.g.: the air conditioning in the room was not working or the spa was closed>. My expectations were based on your offer. According to it <explain what was
included in the offer and that based on it, you believe that your complaint is justified>.

Request and deadline for processing

I request to <specify your claims, e.g. a refund of money in the amount of…>. I am looking forward for your reply to this <letter/e-mail> within 14 business days from the date of receiving this message.

Yours faithfully,
<first and last name>

Attachments: 

  • content of the offer or contract
  • booking confirmation
  • confirmation of the money transfer or statement from the credit card
  • pictures of the room or other confirmation of the existing conditions inconsistent
    with the offer/contract
Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.