Jak napisać reklamację do przewoźnika kolejowego?

Wzory reklamacji w języku polskim

Odszkodowanie za opóźnienie pociągu jest wypłacane w sytuacji, gdy wysokość danego odszkodowania przekracza minimalny próg 4 EURO. Ponadto, przewoźnicy kolejowi mogą być zwolnieni z wypłaty odszkodowania (25% lub 50 % w zależności od długości opóźnienia) w sytuacji, gdy opóźnienie było spowodowane siłą wyższą, wyłączną winą podróżnego lub osoby trzeciej, klęską żywiołową, wypadkiem z udziałem osoby postronnej itp.

W związku z opóźnieniem kursu pociągu operowanego przez Państwa firmę domagam się odszkodowania w wysokości 25%/50% (wysokość uzależniona jest od długości opóźnienia)  koszów biletu na podstawie przepisów Rozporządzenia nr 2021/782 dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

Dane:

  • numer biletu
  • data przejazdu

Opis sytuacji i uzasadnienie:

W dniu … jechałem/am z ….. do….. Pociąg zgodnie z rozkładem powinien dotrzeć do … Jednak nie ruszył o czasie wobec czego na miejsce przybyłem/am z… (wskazać około ile godzin i minut) opóźnieniem.

Jeżeli linia kolejowa nie oferowała opieki w czasie oczekiwania na pociąg:

Ponadto, w czasie oczekiwania na pociąg obsługa nie zaoferowała mi opieki w formie posiłków/napoi/noclegu <wybrać>. Ze względu na to, że powyższe koszty musiałem/am ponieść samodzielnie, proszę o ich zwrot. Rachunki załączam do reklamacji.

Przelew proszę wykonać na wskazane dane: (w przypadku zagranicznych linii kolejowych należy podać IBAN, kod SWIFT/BIC, nazwę banku)

Załączniki: (załączamy kopie dokumentów)

  • bilet
  • (w przypadku braku opieki) potwierdzenie dokonanych zakupów (paragon / potwierdzenie przelewu)

W związku z odwołaniem kursu pociągu operowanego przez Państwa firmę domagam się odszkodowania w wysokości 25%/50% (wybierz) koszów biletu na podstawie przepisów Rozporządzenia nr 2021/782 dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym

Dane:

  • numer biletu
  • data przejazdu

Opis sytuacji i uzasadnienie:

W dniu … planowałem/am podroż z ….. do….. Pociąg zgodnie z rozkładem powinien dotrzeć na miejsce o godz. … Jednak został odwołany wobec czego na miejsce przybyłem/am innym połączeniem z… (wskazać około ile godzin i minut) opóźnieniem.

Jeżeli linia kolejowa nie oferowała opieki w czasie oczekiwania na pociąg:

Ponadto, w czasie oczekiwania na pociąg obsługa nie zaoferowała mi opieki w formie posiłków/napoi/noclegu <wybrać>. Ze względu na to, że powyższe koszty musiałem/am ponieść samodzielnie, proszę o ich zwrot. Rachunki załączam do reklamacji.

Jeżeli nie będzie możliwości dodania załączników:

Ze względu na brak możliwości dodania załączników, przekażę je w odpowiedzi na Państwa e-mail.

Przelew proszę wykonać na wskazane dane: (w przypadku zagranicznych linii kolejowych należy podać IBAN, kod SWIFT/BIC, nazwę banku)

Załączniki: (załączamy kopie dokumentów)

  • bilet
  • (w przypadku braku opieki) potwierdzenie dokonanych zakupów (paragon / potwierdzenie przelewu)
 

Wzory reklamacji w języku angielskim

As a result of the delay of a train operated by your company, I request compensation in the amount of <select 25%/50%> of the ticket’s cost on the basis of the provisions of Regulation No. 2021/782 on Rail Passenger’ Rights and Obligations.

Trip details:

  • ticket number
  • date of travel

Description of the situation and justification

On… I was travelling from…. to…. According to the timetable, the train should have reached the destination at… However, it departed delayed and I reached the destination with the delay of… (indicate how many hours and minutes).

If the rail operator did not offer any assistance while waiting for the train:

In addition, while waiting for the train, the personnel did not offer me any assistance in the form of <select meals/beverages/accommodation>. Due to the fact that I had to bear the above costs myself, I request their reimbursement. I attach the bills to the complaint.

Please, make the transfer to the indicated data: (in the case of foreign railway lines provide IBAN, SWIFT/BIC code, bank name)

Attachments: (attach copies of documents)

  • ticket
  • (in the case of lack of assistance) confirmation of purchases made (receipt / confirmation of money transfer)

As a result of the cancellation of a train operated by your companyy, I request compensation in the amount of <select 25%/50%> of the ticket’s cost on the basis of the provisions of Regulation No. 2021/782 on Rail Passengers’ Rights and Obligations.

Trip details:

  • ticket number
  • date of travel

Description of the situation and justification

On… I planned to travel from…. to…. According to the timetable, the train should have reached the destination at… However, it was cancelled, and using other connection, I reached the destination with the delay of… (indicate how many hours and minutes).

If the rail operator did not offer any assistance while waiting for the train:

In addition, while waiting for the train, the personnel did not offer me any assistance in the form of <select meals/beverages/accommodation>. Due to the fact that I had to bear the above costs myself, I request their reimbursement. I attach the bills to the complaint.

If it is not possible to add attachments:

Since it is not possible to add attachments, I will provide them in response to your e-mail.

Please, make the transfer to the indicated account: (in the case of foreign railway lines provide IBAN, SWIFT/BIC code, bank name)

Attachments: (attach copies of documents)

  • ticket
  • (in the case of lack of assistance) confirmation of purchases made (receipt / confirmation of money transfer)
Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.