Używany robot?

Konsument z Polski zakupił online robota do mycia okien za 1 490,00 PLN od przedsiębiorcy z Litwy. Po otrzymaniu produktu odstąpił od umowy, ponieważ robot nie spełnił jego oczekiwań. Konsument poinformował o tym sprzedawcę i zwrócił produkt w oryginalnym opakowaniu, nieużywany, wraz z instrukcją i akcesoriami.

Produkt został odesłany kurierem i dostarczony do sprzedawcy. Sprzedawca zażądał jednak odesłania towaru do Litwy, co wiązało się z dodatkowymi kosztami wysyłki w wysokości 70 PLN. Po 14 dniach od otrzymania zwrotu produktu sprzedawca zwrócił konsumentowi kwotę 1 043,00 PLN, bezpodstawnie wstrzymując zwrot 447,00 PLN, tłumacząc się brakiem dowodów (zdjęć lub wideo) na nieużywanie robota.

Przesyłając zgłoszenie do ECK konsument domagał się zwrotu zatrzymanej kwoty 447,00 PLN oraz zwrotu kosztów przesyłki 70 PLN, łącznie 517 PLN. Dzięki interwencji ECC-Net udało się uzyskać całkowity zwrot należności dla konsumenta, włącznie z zatrzymaną kwotą oraz kosztami przesyłki.

Skip to content