Gwarancja czy rękojmia?

Litewski konsument kupił w polskim sklepie stacjonarnym przęsła do ogrodzenia. Przetransportował je do domu na Litwie i zamontował. Po jakimś czasie kilka części zaczęło się łuszczyć. Konsument zgłosił to polskiemu sprzedawcy, który w ramach gwarancji przekierował sprawę do producenta.

Producent odmówił jednak uznania reklamacji. W karcie gwarancyjnej wyraźnie wskazano, że obowiązuje ona wyłącznie na terytorium Polski – dotyczyło to również użytkowania produktu.

Konsument postanowił wówczas złożyć skargę do ECK Litwa, które zgodnie z właściwością przekazało ją do ECK Polska.

Polskie centrum podjęło się prowadzenia sprawy nie przeciwko gwarantowi, a sprzedawcy, który odpowiada za produkt na zasadach rękojmi. W tym przypadku kraj użytkowania towaru, nie ma znaczenia. Okazało się, że był to strzał w 10-tkę. Dzięki naszej interwencji sprzedawca zgodził się wymienić przęsła na nowe, co w pełni usatysfakcjonowało konsumenta.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.