E-zwrot czy e-reklamacja?

Polska konsumentka zamówiła w prestiżowym, niderlandzkim sklepie sukienkę.
Zwróciła ją, ale zwrot nie został zaakceptowany. Sprzedawca uznał, że sukienka ma wady. Konsumentka twierdziła, że wady były już obecne po otrzymaniu paczki ze sklepu, co udokumentowała fotograficznie i wysłała zdjęcia w odpowiedzi na mail od sklepu.

Niestety sprzedawca podtrzymał swoją decyzję o odmowie przyjęcia zwrotu. Co więcej zwrócił uwagę, że konsumentka powinna użyć w takim przypadku formularza reklamacji, a nie zwrotu. Konsumentka nie była tego świadoma, uznała, że wystarczy przy zwrocie zaznaczyć – niezgodna z opisem-słaba jakość (poor quality).

Dzięki interwencji polskiego oraz niderlandzkiego ECK i wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji, konsumentka otrzymała zwrot pełnej kwoty – 4700 zł.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.