O nas
Twój bagaż został zagubiony lub zniszczony przez zagraniczną linię lotniczą? Przewoźnik odwołał Twój lot? Niemiecki sklep internetowy nie przysłał zamówionej sukienki? Włoska wypożyczalnia samochodów pobrała niesłusznie dodatkową płatność z Twojej karty? Francuski pokój hotelowy odbiegał od internetowej oferty? A może hiszpański sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji zepsutego aparatu fotograficznego? Brzmi znajomo? Jeżeli tak, zgłoś się po darmową pomoc prawną do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (ECK) należącego do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).
Twój bagaż został zagubiony lub zniszczony przez zagraniczną linię lotniczą? Przewoźnik odwołał Twój lot? Niemiecki sklep internetowy nie przysłał zamówionej sukienki? Włoska wypożyczalnia samochodów pobrała niesłusznie dodatkową płatność z Twojej karty? Francuski pokój hotelowy odbiegał od internetowej oferty? A może hiszpański sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji zepsutego aparatu fotograficznego?
Brzmi znajomo? Jeżeli tak, zgłoś się po darmową pomoc prawną do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (ECK) należącego do sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).
Sieć ECC-Net w Europie
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obejmuje 30 centrów we wszystkich 27 państwach członkowskich UE, a także Islandii, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Celem sieci ECC-Net jest udzielanie porad konsumentom oraz rozwiązywanie ich transgranicznych sporów w sposób pozasądowy. Pomoc ECC-Net jest udzielana bezpłatnie.
Nasza Misja
Sieć 30 Europejskich Centrów Konsumenckich umożliwia konsumentom poznanie ich praw i pełne korzystanie z oferty jednolitego rynku UE. Jak ją realizujemy? Doradcy prawni ECC-Net bezpłatnie pomagają konsumentom w rozwiązywaniu ich transgranicznych sporów z przedsiębiorcami. Sieć posiada unikalną wiedzę i rzetelne informacje na temat bieżących problemów konsumenckich na rynku wewnętrznym, co może być wykorzystane do kształtowania polityki przy współpracy z krajowymi i europejskimi interesariuszami. NASZA MISJA
Cele sieci ECC-Net
- Zapewnianie konsumentom informacji
- Pomoc konsumentom przy rozwiązywaniu skarg
- Pomoc konsumentom przy rozwiązywaniu sporów
- Organizowanie działań promocyjnych
- Przyczynianie się do rozwoju ADR oraz platformy ODR
- Współpraca sieciowa: wzajemne kontakty i wymiana informacji
- Współpraca z organami wykonawczymi
- Współpraca z przedsiębiorcami (stowarzyszeniami lub organizacjami
- Zapewnianie u standaryzowanej obsługi o jednorodnie wysokim poziomie jakości
Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce
Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK) powstało w 2005 roku, na mocy porozumienia Komisji Europejskiej z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. ECK Polska jest członkiem sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).
ECK nie jest właściwe:
- w przypadku skarg dotyczących dwóch osób fizycznych (np. zakup towarów lub wynajem pokoju między dwiema osobami prywatnymi),
- w przypadku skarg dotyczących dwóch przedsiębiorców,
- jeżeli skarga dotyczy przedsiębiorcy spoza geograficznego zasięgu sieci np. Szwajcaria, USA, Chiny, Rosja,
- jeżeli przedsiębiorca wyraźnie odmówił współpracy z ECC-Net,
- jeżeli została już rozpoczęta procedura sądowa.
Jeżeli zapytanie dotyczy sprawy, która nie należy do kompetencji ECC-Net, poinformujemy o tym konsumenta i jeżeli jest to możliwe, podamy dane kontaktowe organu lub organizacji właściwej do rozpatrzenia danego zgłoszenia. Tak będzie na przykład:
- jeżeli nie istnieje możliwość identyfikacji przedsiębiorcy,
- w przypadku oszustwa,
- jeżeli sprawa dotyczy usług finansowych lub ubezpieczeniowych.
![](https://konsument.gov.pl/wp-content/uploads/2020/05/infografika_spory_konsumenckie_ECK_2400_2400px-600x600.png)
Jak się z nami skontaktować?
- Drogą telefoniczną (22 55 60 600, dyżury prawników od pn. do pt w godz.: 10-13),
- e-mailem (eccnet-pl@ec.europa.eu) lub
- osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1 (od pn. do pt. w godz.: 10-13).
Uprzejmie informujemy, że na zgłoszenia odpowiadamy zgodnie z kolejnością wpłynięcia.
KARTA JAKOŚCI OBSŁUGI
Nasz zespół
![](https://konsument.gov.pl/wp-content/uploads/2023/07/Kopia-Kopia-Kopia-Projekt-bez-tytulu-1-768x1086.jpg)
Renata Yanisiv
Koordynator ECK
![](https://konsument.gov.pl/wp-content/uploads/2022/11/Kopia-Kopia-Projekt-bez-tytulu-2.jpg.png)
Wojciech Szczerba
Koordynator ds. prowadzenia spraw
![](https://konsument.gov.pl/wp-content/uploads/2023/07/Kopia-Kopia-Projekt-bez-tytulu-768×1004-px-768×1200-px-768×1100-px-768×1090-px-768×1080-px-768×1085-px.jpg)
Emilia Ekiert-Jurusik
Doradca
![](https://konsument.gov.pl/wp-content/uploads/2023/07/Kopia-Kopia-Projekt-bez-tytulu-768×1004-px-768×1004-px-3-e1701689505234.jpg)
Adrianna Kowalczyk
Doradca
![](https://konsument.gov.pl/wp-content/uploads/2023/12/Kopia-Kopia-Projekt-bez-tytulu-768×1004-px-e1701689226625.jpg)
Magdalena Drewnowska
Koordynator administracyjny
![](https://konsument.gov.pl/wp-content/uploads/2023/12/Sesja_UOKiK-_2023-12-08_00764_midres_kadr-1-1.jpg)
Aleksandra Piszczorowicz
Specjalista ds. PR i komunikacji