W ostatnim czasie do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, działającego przy UOKiK wpłynęło prawie 50 skarg na niemiecką firmę.

Jak wygląda proces zawarcia umowy (relacja konsumenta):

Firma oferuje darmową konsultację w gabinecie, po której konsument otrzymuje mailem plan leczenia. W bardzo krótkim czasie dzwoni konsultant. Nakłania on do akceptacji umowy podczas rozmowy telefonicznej.

W jednej ze zgłoszonych skarg konsument otrzymał i zaakceptował umowę podczas rozmowy z konsultantem – nie miał możliwości się z nią zapoznać.

Najczęściej zgłaszane problemy

Porady Europejskiego Centrum Konsumenckiego

Bezpłatna pomoc dla konsumentów

Nie udało Ci się rozwiązać sporu za pomocą reklamacji? W sprawach krajowych pomoc otrzymasz:

W sytuacji sporu z firmą z innego kraju EU, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii – zgłoś się po poradę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które działa przy UOKiK.

Pobierz komunikat prasowy

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.