Europejskie Centrum Konsumenckie Włochy poinformowało Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich o likwidacji sądowej linii lotniczej Blue Panorama.
Pasażerowie, którzy mają roszczenia wobec Blue Panorama, mogą już składać wnioski do likwidatorów. Złożenie wniosku o roszczenie nie gwarantuje otrzymania zwrotu pieniędzy. 

Termin składania wniosków

Aby wniosek został uznany za złożony w terminie, musi zostać przesłany do dnia 3 kwietnia 2023 r. (tj. 30 dni przed pierwszą rozprawą), ponieważ pierwsza rozprawa przed właściwym sądem w Mediolanie została wyznaczona na dzień 3 maja 2023 r. Udział wierzycieli w rozprawie (rozprawach) nie jest wymagany.

Jeśli wierzyciele nie są w stanie dotrzymać tego terminu, mogą nadal składać wnioski do 6 miesięcy po stwierdzeniu wykonalności ostatecznej oceny odpowiedzialności (stato passivo esecutivo). Wniosek zostanie wówczas uznany za „spóźniony” (tardiva), nie będzie to jednak miało żadnych negatywnych konsekwencji.

Rejestracja roszczenia – dodatkowe opłaty

Roszczenia mogą być zarejestrowane wyłącznie w języku włoskim.

Wniosek dot. roszczenia jest dobrowolny i bezpłatny, a korzystanie z pomocy adwokata nie jest obowiązkowe. Nie ma więc opłaty sądowej, którą trzeba uiścić, ale roszczenia można składać tylko za pośrednictwem certyfikowanych e-maili (PEC – Posta Elettronica Certificata).

Nie jest możliwe złożenie pozwu za pośrednictwem poczty elektronicznej lub listu.

Konsumenci, którzy chcą zgłosić swoje roszczenia do likwidatorów, muszą założyć konto Certified E-Mail i ponieść roczną opłatę (obecnie wynosi ona około 10 EUR rocznie).  Ponieważ procedura likwidacyjna potrwa kilka lat, oznacza to, że konsumenci będą musieli uiszczać tę opłatę przez kilka lat, ponieważ wszystkie komunikaty dotyczące procedury będą przesyłane wyłącznie za pośrednictwem tej certyfikowanej poczty elektronicznej. Ważne! Złożenie wniosku o roszczenie nie gwarantuje otrzymania zwrotu pieniędzy.

Jak uzupełnić wniosek?

ECK Włochy przygotowały (w języku angielskim) wzór wniosku dot. anulowanych lotów, w ramach których pasażerowie nie otrzymali zwrotu. Z wniosku należy usunąć niebieskie i czerwone treści i zastąpić je właściwymi informacjami. Do wniosku  dołączyć wszystkie istotne dokumenty.

Wzór wniosku:

Icon

Blue Panorama - wniosek

1 plik(i) 22.50 KB
Skip to content