„Chmura pyłu wulkanicznego stanowi bardzo znaczące zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego. W takim przypadku, zgodnie z prawem międzynarodowym, władze państwowe są zobowiązane do podejmowania decyzji służących zapewnieniu bezpieczeństwa, m.in. takich jak zamykanie portów lotniczych i przestrzeni powietrznej nad swoim terytorium.

W zaistniałej sytuacji zarówno lotniska jak i instytucje odpowiedzialne za kontrolę ruchu lotniczego bezzwłocznie podjęły jak najbardziej słuszne działania, mające zapewnić bezpieczeństwo publiczne.

Jednakże, nawet w tak wyjątkowych okolicznościach prawa pasażera muszą być respektowane – nie ulegają wyłączeniu. Tym samym pasażerowie są uprawnieni, by domagać się respektowania przysługujących im w takich sytuacjach praw.”

Mają tu zastosowanie:

prawo do otrzymania informacji od linii lotniczych (np. dotyczących praw przysługujących pasażerowi , rozwoju sytuacji, odwołania lotów, czasu trwania opóźnień itp.);

prawo do opieki (np. otrzymanie posiłków i napojów, w niektórych przypadkach –zakwaterowania);

prawo do wyboru między zwrotem poniesionych opłat a wyrażeniem zgody na dojazd innym środkiem transportu.

Jednakże, w nadzwyczajnych okolicznościach, takich jak wstrzymanie ruchu lotniczego w związku z chmurą pyłu wulkanicznego nad Europą, pasażerowie nie są uprawnieni do otrzymania rekompensaty finansowej, która byłaby im należna w sytuacji, gdy opóźnienia i odwołania lotów wynikałyby z winy linii lotniczych.

Źródło: Komunikat Komisji Europejskiej z 15 kwietnia 2010 r.

„Chmura pyłu wulkanicznego stanowi bardzo znaczące zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego. W takim przypadku, zgodnie z prawem międzynarodowym, władze państwowe są zobowiązane do podejmowania decyzji służących zapewnieniu bezpieczeństwa, m.in. takich jak zamykanie portów lotniczych i przestrzeni powietrznej nad swoim terytorium.

W zaistniałej sytuacji zarówno lotniska jak i instytucje odpowiedzialne za kontrolę ruchu lotniczego bezzwłocznie podjęły jak najbardziej słuszne działania, mające zapewnić bezpieczeństwo publiczne.

Jednakże, nawet w tak wyjątkowych okolicznościach prawa pasażera muszą być respektowane – nie ulegają wyłączeniu. Tym samym pasażerowie są uprawnieni, by domagać się respektowania przysługujących im w takich sytuacjach praw.”

Mają tu zastosowanie:

prawo do otrzymania informacji od linii lotniczych (np. dotyczących praw przysługujących pasażerowi , rozwoju sytuacji, odwołania lotów, czasu trwania opóźnień itp.);

prawo do opieki (np. otrzymanie posiłków i napojów, w niektórych przypadkach –zakwaterowania);

prawo do wyboru między zwrotem poniesionych opłat a wyrażeniem zgody na dojazd innym środkiem transportu.

Jednakże, w nadzwyczajnych okolicznościach, takich jak wstrzymanie ruchu lotniczego w związku z chmurą pyłu wulkanicznego nad Europą, pasażerowie nie są uprawnieni do otrzymania rekompensaty finansowej, która byłaby im należna w sytuacji, gdy opóźnienia i odwołania lotów wynikałyby z winy linii lotniczych.

Źródło: Komunikat Komisji Europejskiej z 15 kwietnia 2010 r.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.